۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۲۴۷
قدیری ابیانه:

نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است، گفت: وقف وفای عهد انسان در مقابل خدا، بزرگان دین و امامان معصوم و نذری برای آینده و باقیات الصالحات است.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه که در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است، گفت:  وقف وفای عهد انسان در مقابل خدا، بزرگان دین و امامان معصوم و نذری برای آینده و باقیات الصالحات است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به درآمد نفتی ایران به وسیله حقوق درآمد ماهانه  به ازای هر ایرانی، اظهار داشت: درآمد نفت در دوره دولت نهم و دهم بیش از زمان های دیگر بود و در آخرین سال ریاست جمهوری ایشان، بودجه پیش بینی شده بیش از هفت سال گذشته و اوایل انقلاب تا سال 91 بود.

قدیری ابیانه با بیان این نکته که در سال 91 پیش بینی شده بود که درآمد نفت بیش از 61 هزار میلیارد تومان باشد، بیان کرد: سال گذشته درآمد نفت 70هزار میلیارد تومان بود که با احتساب جمعیت 80 میلیون نفری، به ازای هر نفر ماهیانه 73هزار تومان محسوب می شود.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: پول نفت پس انداز نمی شود و در حال خرج در راستای حل مسائل مختلف کشور و تامین منابع مورد نیاز است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این نکته که  توهم درآمد نفتی باورهایی را در ذهن مردم برای تامین نیازهای آنان از طریق حکومت و دولت ایجاد می کند، اظهار داشت: مردم می دانند که تامین هزینه های دولت با مردم است، اما برخی تصور می کنند که با درآمد نفت می شود ایرادات را برطرف کرد و کشور دچار تبلی اجتماعی شده است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: مردم بدانند که پیشرفت کشور به کار و تلاش هر فرد بستگی دارد و باید  برای این امر تلاش کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به این که تا ابتدای سال جاری دولت 700 میلیارد تومان بدهی داشته است، گفت: 10 سال درآمد نفت کشور پیشاپیش خرج شده و  به ازای هر خانواده 4 نفره ایرانی، دولت 35 میلیون تومان بدهکار شده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اکثر اختلاس ها  از حساب های شخصی مردم است، بیان کرد: مردم باید از دولت به اندازه توان و امکانات موجود، توقع یاری در امور را داشته باشند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: ساعت مفید کاری در ادارات دولتی کشور 22 دقیقه در روز است و با ادامه این روند ما نباید انتظار پیشرفت چشم گیری را داشته باشیم.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: کره جنوبی بدون داشتن نفت، دارای متوسط ساعت کاری، نه و نیم ساعت برای کارمندان خود در روز بوده و یک ساعت کار مفید کارمند کره جنوبی مساوی با 26 ساعت کار مفید کارمند ایرانی است.

وی ادامه داد: تمامی بخش های سیاسی کشور به جای تولید ثروت، به دنبال توزیع عادلانه ثروت هستند، نگاه ها به دست مدیران و دولتمردان است و افراد به خودشان به عنوان راه حل نگاه نمی کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که گره ذهنی چشم داشتن به  یاری دیگران باید در جامعه باز شده و نگاهمان به خودمان باشد، اظهار داشت: اگر مردم جامعه اسلامی از یکدیگر دستگیری کنند، مشکلات به اجتماع منتقل نمی شود و با مشارکت همگانی کشور در تمامی زمینه ها موفق و پیروز خواهد بود.

قدیری ابیانه با اشاره به این که ما نیازمند به افرادی هستیم که به دنبال کار خیر هستند، دست دیگران را گرفته و از مشکلات نجاتشان می دهند، بیان کرد: کشورهای ثروتمند نیز مملو از موسسات خیریه هستند، والاترین مظهر کار خیریه وقف بوده که بعد از وفات نیز ثواب آن پا برجا است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این نکته که وزارت اقتصاد در ایران پروژه هایی را که قابل سرمایه گذاری برای افراد خارج از کشور است شناسایی و به آن ها معرفی می کند، پیشنهاد داد: سازمان اوقاف نیز می تواند پروژه هایی را طبق نیاز جامعه کنونی، شناسایی کرده و از طریق رسانه ها به مردم معرفی کند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: اتوبوس ها و ماشین های مجهز سیار و دارای تجهیزات پزشکی برای رسیدگی به  مردم شهرها و روستاهای دور افتاده می تواند نمونه ای از وقف های خیران خیر اندیش باشد.

قدیری ابیانه با اشاره به این که اسلام هراسی برای ایجاد قضاوت مردم جهان در برابر اسلام و نرفتن به سوی قرآن است، گفت: اگر مردم سراسر جهان صادقانه در پی حقیقت باشند، اسلام را خواهند یافت و مسلمان خواهند شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به حضور خود در مکزیک و ترویج دین مبین اسلام از طریق پاسخ به شبهات، بیان کرد: در طی سه سال و نه ماه حضورم در مکزیک، 300 نفر  با شرکت در سخنرانی ها، پرسیدن سوالات و شبهات موجود در ذهن و پاسخ اینجانب به آن ها از طریق آیات و روایات مسلمان شدند.

قدیری ابیانه اظهار داشت: کتاب This is Islam نوشته اینجانب در  جشنواره  بزرگ پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین کتاب انگلیسی زبان رفع شبهات شناخته شده و به سه زبان اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی چاپ شده است.

وی افزود: کتاب This is Islamبه صورت خلاصه، روان، منطقی، مقایسه ای و با استدلال دین اسلام را موشکافی می کند و پیشنهاد من این است که تکثیر شده و میان توریست های کشور توزیع شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا  در ادامه پیشنهاد داد: امکان دسترسی مردم به اطلاعات کشور در تمامی حوزه ها داده شود تا بدانند که درآمدها در کدام قسمت ها بوده و چگونه هزینه شده اند که این امر سبب شفافیت در جامعه اسلامی و اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

به گزارش رسا، امسال بیش از ۶۰ وقف جدید در سطح استان مرکزی با نیات مختلف از سوی خیران نیک اندیش ثبت شده است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات