۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۲۹۷
برای سومین سال متوالی؛

خبرگزاری رسا در استان مرکزی رسانه فعال در حوزه وقف شد

در پنجمین همایش وقف و رسانه، خبرگزاری رسا در استان مرکزی به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف در سومین سال متوالی به عنوان رسانه فعال در حوزه وقف تجلیل شد.
خبرگزاری رسا در استان مرکزی رسانه فعال در حوزه وقف شد خبرگزاری رسا در استان مرکزی رسانه فعال در حوزه وقف شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسانه ها به عنوان یکی از ظرفیت های مهم، ارزشمند و تاثیرگذار در جامعه محسوب می شوند، که از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

رسانه ها امروز باید از ظرفیت های ارزشمند خود در راستای اهداف خداپسندانه استفاده کنند، که یکی از این اهداف خداپسندانه ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه است.

بدون شک رسانه ها در تبیین فرهنگ وقف نقش تعیین کننده ای را بر عهده دارند؛ که در سال های اخیر، ایفای نقش رسانه ها در مسیر این امر خداپسندانه کاملا مشهود بوده است، همچنین توانسته اند به خوبی به رسالت با ارزش خود عمل کنند.

خبرنگاران و اصحاب قلم در طول سال همراه و همگام با اوقاف به نهادینه کردن فرهنگ غنی وقف می پردازند و به همین منظور چند سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه همایشی تحت عنوان وقف و رسانه را برگزار می کند.

پنجمین همایش وقف و رسانه با حضور قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ، مسؤولان استانی و مدیران رسانه ها، خبرنگاران و فعالان حوزه سنت حسنه وقف کانون فرهنگی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در این همایش با تاکید بر اینکه رسانه های به خوبی می توانند در ترویج فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: وقف وفای عهد انسان در مقابل خدا، بزرگان دین و امامان معصوم و نذری برای آینده و باقیات الصالحات است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه رسانه ها باید به صورت ویژه در مسیر ترویج فرهنگ وقف گام بردارند، گفت: رسانه ها باید با فعالیت های گسترده خود در گسترش وقف نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام اصغر سلطانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در ادامه با بیان اینکه وقف به خوبی می تواند با آسیب های اجتماعی مقابله کند، ابراز داشت: وقف می تواند سبب ماندگاری انسان در تاریخ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به وقف های جدید در سطح استان مرکزی، گفت: بیش از 60 وقف جدید تا به امروز در سطح استان مرکزی از سوی خیران نیک اندیش به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است، در پنجمین همایش وقف و رسانه، خبرگزاری رسا در استان مرکزی به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف معرفی شد و از رضا صفائی نسب سرپرست خبرگزاری رسا در استان مرکزی تجلیل به عمل آمد./842/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات