۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۳۲۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعی سبزواری:

تسکین قلوب زلزله زدگان مهم ترین وظیفه و خدمت طلاب است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تسکین بازماندگان و آرامش بخشیدن به قلب مؤمن زلزله زدگان بهترین راهبرد یاری‌رساندن به بازماندگان از سوی طلاب علوم دینی است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زارعی سبزواری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی زارعی سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه حوزویان در مدیریت بحران زلزله کرمانشاه اظهار داشت: روحانیت و طلاب مبلغ علوم دینی توجه داشته باشند که مهم‌ترین مسأله ممکن که باید در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله به آن توجه کرد، تبیین دقیق و صحیح ابعاد بلایای طبیعی است که سبب تسکین برای بازماندگان این زلزله می شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موقعیت روانی حاکم بر آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه ابراز داشت: مصیبت دیدگان این حادثه باید از سوی طلاب علوم دینی مورد حمایت و پوشش عاطفی و اندیشه متکی بر مبانی دینی قرار گیرند؛  بهترین الگوی یاری‌رساندن به خانواده‌های داغ‌دار تسکین بخشیدن به غم و اندوه آنان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم  با تأکید بر این‌که دین مبین اسلام آیات و روایات متعددی را به هویت آزمایش بودن بلایای طبیعی اختصاص داده است، گفت: چنین حوادثی قطعاً برای مؤمنان امت اسلام ابتلا و آزمایش است،تسکین بازماندگان و آرامش بخشیدن به قلب مؤمن آنان بهترین راهبرد یاری‌رساندن به بازماندگان از سوی طلاب علوم دینی است./837/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات