۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۴۲۱
نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛

رونمایی از «شبکه اجتماعی خبر رسانه» با حضور وزیر ارشاد

مسؤول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال رسانه شرق با اشاره به رونمایی «شبکه اجتماعی خبر» گفت: این شبکه خدمات متنوع از جمله امکان انتشار، تکذیب، رصد و آنالیز اخبار را به صورت رایگان در اختیار اقشار مختلف مردم فراهم می کند.
نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد علی قلی نواز مسئول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال رسانه شرق در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه رسانه های دیجیتال به رونمایی «شبکه اجتماعی خبر رسانه» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس تمامی مردم می توانند علاوه بر اینکه اخبار خود را در این شبکه خبری منتشر کنند ، قادر خواهند بود تمام اخبار بارگذاری شده در رسانه ها را بر اساس هشتک هایی که به نام خود ایجاد کرده اند دریافت، بررسی یا حتی در مواقعی تکذیب کنند و تکذیبه خود را نیز منتشر کنند.

قلی نواز افزود: شبکه اجتماعی خبری «رسانه» اولین شبکه اجتماعی بر پایه خبر است که خدماتی متنوع از جمله امکان انتشار ، تکذیب، رصد و آنالیز اخبار را به صورت رایگان در اختیار اقشار مختلف مردم می گذارد.

وی افزود: بر این اساس مردم و مسئولان می توانند باکی از انتشار شایعات از صفحات غیررسمی در فضای مجازی نداشته باشند چراکه تمامی اخبار و رویدادها برای افراد قابل مشاهده خواهد بود و این دسته افراد به راحتی می توانند شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده اند را تکذیب کنند و تکذیبه به اطلاع همگان خواهد رسید.

مسؤول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال رسانه شرق بیان داشت: بر اساس این سامانه، اخبار تمامی رسانه ها حتی تویتر و ایسنتاگرام به طور لحظه به لحظه  توسط هوش مصنوعی و بدون دخالت نیروی انسانی پایش می شود.

وی افزود: زمانی که افراد صفحه رسمی خود را در این سامانه ایجاد می کنند تمامی اخبار مربوط به این افراد به صورت جداگانه و اختصاصی برای شخص در پایش های لحظه ای ارسال می گردد و چنانچه اخبار صحت نداشت این امکان وجود دارد تکذیبه اخبار یا رویداد توسط خود افراد  منتشر شود.

قلی نواز با بیان اینکه «شبکه اجتماعی خبر» فضای شفاف خبری ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در این باره تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب شده است. تعداد کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه پس از بازدید و کسب اطلاع از کارکرد این رسانه درخواست ایجاد صفحه شخصی کرده اند.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود./841/د۱۰۲/س

ارسال نظرات