۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۶۲۰
رییس دانشگاه باقرالعلوم تأکید کرد؛

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت در جامعه

رییس دانشگاه باقرالعلوم بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: هدف اصلی از گریه کردن باید گسترش فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در جامعه باشد.
شمس الله مریجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شمس الله مریجی در مراسم دهه آخر صفر که امشب با حضور حضرات آیات جوادی آملی و سبحانی و همچنین آیات مقتدایی و حسینی بوشهری در نمازخانه مؤسسه اسراء برگزار شد، با  اشاره به حدیث نبوی «حُبِّی‏ وَ حُبُ‏ أَهْلِ‏ بَیْتِی‏ نَافِعٌ‏ فِی‏ سَبْعَةِ مَوَاطِنَ أَهْوَالُهُنَّ عَظِیمَةٌ عِنْدَ الْوَفَاةِ وَ الْقَبْرِ وَ عِنْدَ النُّشُورِ وَ عِنْدَ الْکِتَابِ وَ عِنْدَ الْحِسَابِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ وَ عِنْدَ الصِّرَاط» گفت: حب زبانی و گفتاری مرتبه ای از دوستی اهل بیت(ع) است، اما حب حقیقی به این است که پیرو سیره معصومین(ع) باشیم.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: اولیای الهی نیازی به دوستی ما ندارند و در واقع حب آنها به نفع خودمان است؛ معصومین(ع) منبع نور و حقیقت هستند، پس محبت و علاقه حقیقی ما نسبت به ایشان سبب می شود که معارف نورانی و عنایات خاص ایشان متوجه ما شود.

وی افزود: اهل بیت(ع) نور هستند، بر این اساس زیبنده نیست که ما با باطنی آلوده به دنبال آنها باشیم، بلکه باید با طینتی پاک و نورانی به دنبال درک معارف نورانی ایشان باشیم؛ امام زمان(ع) محبت دارند، اما ما باید مدام این سؤال را از خود بپرسیم که با کدام چشم می خواهیم ایشان را ببینیم؛ آیا با چشم آلوده می شود نور حقیقی را دید؟، پس باید با ظاهر و باطنی پاک و نورانی به استقبال ایشان برویم.

حجت الاسلام مریجی خاطرنشان کرد: همانطور که در غذای جسم خودمان دقت داریم باید در خوراک معنوی و نسبت به قلب و دلمان نیز مراقبت جدی داشته باشیم؛ علاقه مندی زبانی و گریه برای مصیبت های اهل بیت(ع) بسیار پسندیده است، اما باید حواسمان باشد که پیرو حقیقی سیره عملی ایشان باشیم.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه ابراز داشت: هدف اصلی از گریه کردن باید گسترش فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در جامعه باشد، چراکه محبت حقیقی به گفتار نیست، بلکه به کردار است.

وی در پایان یادآور شد: مرگ یکی از سخت ترین لحظات زندگی انسان است، بنابراین باید همواره مطابق دستورهای اهل بیت(ع) عمل کنیم و محبت حقیقی خودمان را به ایشان نشان دهیم تا محبت ایشان سبب نجات و رستگاری ابدی ما شود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات