۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۳۸۶۵۱
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

دولت و ملت باید از تولید ملی حمایت کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت و مردم باید از تولید ملی حمایت کنند و نگذارند کارخانه ای در کشور به خاطر واردات جنس مشابه از خارج تعطیل شود و چند صد کارگر بیکار شوند.
عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که در حسینیه مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای برگزار شد، با اشاره به ویژگی های زندگی امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: ایشان یک زندگی بسیار حساس را در مقطعی از تاریخ اسلام سپری کرده و تنها ۴۷ سال عمر کردند که از این مدت ۷ سال را در محضر پیامبر اکرم(ص) و ۳۷ سال در خدمت امیرمؤمنان(ع) کسب فیض کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان در دوران کودکی پای منبر پیامبر اکرم(ص) می نشستند و سخنان ایشان را با دقت گوش می دادند و سپس با بیان شیرین خود آن را برای مادرشان حضرت زهرا(س) بیان می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در مدت ۳۷ سالی که در خدمت پدر بزرگوارشان بودند تنها نقش فرزند ارشد را نداشتند بلکه به صورت همکار و مشاور در بسیاری از مسائل علمی و سیاسی یار و یاور پدرشان بودند.

تبیین رسالت مشترک ائمه اطهار(ع)

وی به دو وظیفه مشترک ائمه(ع) اشاره کرد و گفت: تمام ائمه(ع) ما دارای دو وظیفه و مسؤولیت در بین جامعه هستند؛ یکی این که باید راهنمای مردم در تمام مراحل زندگی باشند و دیگری این که جامعه اسلامی را مدیریت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در بحث راهنمایی مردم، ائمه(ع) کارشان حفظ دین و سنت پیامبر اکرم(ص) است و در این راه از جنبه های ارشادی و هدایتی استفاده می کردند؛ در بحث مدیریت اجتماعی نیز ائمه(ع) در جامعه کارهای سیاسی و حکومتی را انجام می دادند؛ همان طور که پیامبر اکرم(ص) در طول زعامت خود انجام می دادند و مسلمانان را ارشاد و ‌مدیریت می کردند.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام خلفای بنی امیه و بنی عباس مدیریت ائمه اطهار(ع) را غصب کردند ولی هیچ گاه نتوانستند در برابر هدایت و ارشاد ائمه(ع) در بین مردم کاری را انجام دهند.

مرور شیوه های مقاومت ائمه اطهار(ع) در برابر دشمنان

نماینده مجلس خبرنگان رهبری به دوران امامت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان هیچ قدرتی در مدینه نداشتند و در سخت ترین شرایط زندگی می کردند اما به وسیله خواندن دعا عالی ترین تأثیر عرفانی و دینی را بر جامعه اسلامی گذاشتند. امام سجاد (ع) کنار مسجد پیامبر اکرم(ص) می نشستند و دعا می خواندند و برخی افراد این ادعیه را یاداشت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به شرایط دوران امامت امام صادق(ع) نیز گفت: در آن دوران منصور دوانیقی توانسته بود حکومتی که حق امام صادق (ع) بود را غصب کند اما حضرت با علم خود توانستند چندین هزار شاگرد را تربیت کنند؛ گرچه منصور حکومت را غصب کرده بود اما نتوانست جلوی علم امام را بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر چه معاویه با توطئه و خیانت توانست حکومتی که حق امام حسن مجتبی(ع) بود را تصاحب کند و در مقطعی ایشان را مجبور به صلح سازد اما حضرت دین را حفظ کردند و جلوی افزایش مباحث ضد دینی و انحرافات را در بین جامعه اسلامی گرفتند، این کار یکی از وظایف ائمه اطهار(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از نظر علمی ائمه اطهار(ع) اعلم زمان خود هستند، امام حسن مجتبی (ع) نیز در مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بصیرتی بعد از امیرمؤمنان(ع) بی همتا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بد عهدی آمریکا پرداخت و با اشاره به این که دشمنان امروز اسلام، ادامه دهنده راه دشمنان صدر اسلام هستند، ‌گفت: امروز آمریکایی ها و غربی ها نسبت به برجام بد عهدی کرده اند در صورتی که طرفین ایران در سطح بین المللی تعهد نامه امضا کرده بودند.

وارد کنندگان کالای قاچاق جزء بدترین انسان های زمانه ما هستند

وی به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با بدترین مردم اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند بدترین مردم در جامعه اسلامی کسانی هستند که خیر و خوبی آنها به کسی نمی رسد، کمک به هیچ فردی نمی کنند و برای جامعه هیچ خاصیتی ندارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز در کشور ما نمونه بارز این حدیث افرادی هستند که بدترین رفتار را با مردم انجام می دهند، از هر راهی برای افزایش ثروت در آمد کسب می کنند و حتی کالاهایی که هیچ اهمیت و سودی برای مردم ندارد را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.

دولت و مردم باید از تولید ملی حمایت کند

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی تصریح کرد: دولت و مردم باید از تولید ملی حمایت کنند و نگذارند کارخانه ای در کشور به خاطر واردات جنس مشابه از خارج تعطیل شود و چند صد کارگر بیکار شوند.

وی اظهار کرد: باید با مبارزه در برابر کالای قاچاق جلوی ضربه خوردن به اقتصاد کشور گرفته شود، نباید برای هرچیز دست خود را جلوی غربی ها دراز کنیم این امر باعث مشکلاتی در کشور می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کشور ما از لحاظ میوه مشکلی ندارد ولی همین میوه را از دیگر کشورها وارد می کنیم، ماباید به جایی برسیم که بی نیاز از دیگر کشورها باشیم نه اینکه دست خودمان را برای هر چیزی به سمت آنان دراز کنیم، مطمئنأ با مشکل بر خواهیم خورد.

رفع بیکاری در گرو رونق تولید ملی است

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی به حدیثی از امیر مؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند «اگر به کسی محتاج باشی اسیر او هستی و اگر به کسی چیزی دادی امیر او ‌خواهی بود.» در همین راستا دولت و سرمایه گذاران داخلی باید تلاش کنند تا تولید کالای داخلی افزایش یابد و مشکل بیکاری جوانان نیز بر طرف شود.

وی اظهار کرد: فکر و اندیشه ایرانی بهترین فکر درجهان است توان و استعداد جوان ایرانی در ساخت موشک به حدی رسیده است که پشت آمریکایی ها و غربی ها از نام ایران به لرزه می افتد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ مسؤولان نباید از مردم انتظار داشته باشند، باید به دیدگاه های مردم احترام بگذارند و ببینند مشکلات و خواسته مردم چیست و به این خواسته ها احترام بگذارند./820/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات