۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۶۶۱
امام جمعه کرج:

انس جوانان با قرآن توطئه دشمنان را خنثی می کند

امام جمعه کرج با بیان اینکه انس جوانان با قرآن کریم توطئه های دشمنان را خنثی می کند، گفت: مردم باید با تمسک به آن، به سوی کمالات والای انسانی هدایت شوند.
امام جمعه کرج

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی‌ همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج شب گذشته در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر درمصلای امام خمینی(ره) کرج با بیان اینکه انس جوانان با قرآن کریم توطئه های دشمنان را خنثی می کند، گفت: مردم باید با تمسک به آن، به سوی کمالات والای انسانی هدایت شوند.

امام جمعه کرج  با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند متعال مأمور به ترساندن مردم از مرگ و ترسیم عظمت قیامت بود، اظهار داشت: تمامی انبیای الهی بشیر و نذیر بودند اما انذار مختص حضرت محمد(ص) بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) پس از عروج به معراج تا زمان وفات خود دیگر لبخند نزدند و چهره جهنم در برابر چشم هایشان مجسم بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در رابطه با اهمیت یاد مرگ، بیان کرد: علت لغزش گناهکاران و خطای آنان، فراموشی یاد مرگ است و نباید از آتش قیامتی که افزون بر جسم و ظاهر، قلب را نیز می سوزاند غافل بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی گفت: بنا بر روایات از عذاب های اخروی به خودتان رحم کنید، مسائل مربوط به قیامت طاقت فرسا و هولناک است و سبب پیری زودرس می شود.

امام جمعه کرج اضافه کرد: شخصی از پیامبراکرم(ص) سوال کرد که چرا پیر و شکسته شده اید؟ حضرت محمد(ص) در پاسخ فرمودند: سوره های هود و واقعه مرا پیر کرده اند و آیه های این دو سوره عمدتا در رابطه با قیامت و مرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به آیه ۱۷ سوره مزمل، اظهار داشت: قیامت، روزی است که از شدت هول، هراس و طولانی بودن بچه ها را پیر می کند، پیامبراکرم(ص) در دنیا به معاد باور داشتند و در آخرت طبق آیات ۱۰۱ و ۱۰۲ سوره انبیا، مومنان در چیزی که اشتهای آن را دارند غوطه ور بوده و صدای آتش جهنم را نیز نمی شنوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه، گفت: به گوش های اهل تقوا و بندگان خدا حرمتی داده شده است که صدای جهنم را نمی شنوند، افرادی که خدا را فراموش می کنند معاد را  از یاد برده و وجود خود را نیز به فراموشی خواهند سپرد.

وی اضافه کرد: به فرموده امام علی(ع)، کسی که یاد طولانی بودن سفر باشد خودش را آماده کرده و با در نظر گرفتن احتمالات برنامه ریزی می کند، ما فراموش کرده ایم که سفر قیامت و آخرت طولانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر برای نصب او به منصب فرمانروایی مصر، بیان کرد: هرگز بر خودت تسلط پیدا نکرده و از خشم نجات پیدا نمیکنی تا اینکه بیشتر فکرت به یاد معاد باشد، یعنی خودت و جامعه هر دو به یاد معاد باشید.

امام جمعه کرج اظهار داشت: انسان های معاد باور تنبل نبوده و برای پیشرفت جامعه تلاش می کنند، مهم ترین آثار فراموشی مرگ، تبهکاری های فردی و اجتماعی موجود در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص)، گفت: کسی که وطن خود را دوست داشته باشد، دارای ایمان بوده، وطن مکانی است که انسان به آن باز می گردد و شما فرزندان آخرت هستید.

وی ادامه داد: دنیا برای انسان پلی برای رسیدن به آخرت است و باید از آن به نحو احسن برای به دست آوردن کمالات انسانی و ارزش های والا بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به آیه ۴۳ سوره احزاب، اظهار داشت: خدا و ملائکه او درود می فرستند تا انسانی از ظلمت خارج شده و نورانی شود، انسانی که وارد نور شد راه خود را پیدا کرده، دیگران را به سوی نور و کمال هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با بیان اینکه مدت زمان حکومت امام حسن مجتبی(ع) هفت ماه بود، گفت: معاویه با استفاده از روش تطمیع با سکه و وعده پست و مقام، فرماندهان امام حسن مجتبی(ع) و همسر ایشان را به سوی خود کشاند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات