۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۷۳۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیره رضوی راه برون رفت جامعه از مشکلات و معضلات اجتماعی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام شامخ امام رضا(ع) نماد رأفت، رحمت و بخشش خداوند متعال است، گفت: همه ویژگی های رأفت و مهربانی در وجود مبارک هشتمین امام شیعیان کاملاً نمایان است و به همین دلیل مردم از سراسر کشور به سوی بارگاه ملکوتی آن حضرت عزیمت می کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در نکا برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان(ع) بر ضرورت بهره گیری از سیره و روش آن حضرت در جامعه امروز تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان که ائمه اطهار(ع) چراغ راه و مصباح هدایت انسان ها در طول تاریخ بوده و هستند، افزود: ائمه معصومین(ع) همواره بهترین اسوه برای بشریت هستند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که ائمه اطهار(ع) نردبان سعادت و کلید نجات بشریت در دنیای پرهیاهوی امروز هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نهایت بهره لازم را از سیره اخلاقی و معنوی آن بزرگان دین برای زندگی خود ببریم تا رستگار شویم.

حجت الاسلام لائینی در ادامه با بیان این که هشتمین امام شیعیان نماد رأفت و رحمت خدایی بر روی زمین هستند، تصریح کرد: امروز بارگاه مقدس امام رضا(ع) مأمن و پناهگاه انسان های گرفتار و رنجدیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام شامخ امام رضا(ع) نماد رأفت، رحمت و بخشش خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: همه ویژگی های رأفت و مهربانی در وجود مبارک هشتمین امام شیعیان کاملاً نمایان است و به همین دلیل مردم از سراسر به سوی بارگاه ملکوتی آن حضرت عزیمت می کنند.

امام جمعه نکا همچنین با بیان این که اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) همه دارای این ویژگی های ارزشمند الهی هستند، خاطرنشان کرد: اما همه این بزرگواران این خصایص را ویژه امام رضا(ع) اعلام کرده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) همواره با مهرورزی، خشوع و عطوفت با مردم برخورد می کردند، افزود: همین ادبیات و نگاه موجب تبیین مناسب معارف الهی از سوی آن امام همام در جامعه آن دوران شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علیرغم همه محدودیت هایی که حکام ظالم زمان برای امام رضا(ع) ایجاد کرده بودند، اما آن امام همام از همه فرصت ها برای روشنگری و تبیین معارف الهی در جامعه استفاده می کردند، گفت: ترویج اندیشه های متعالی تشیع همواره یکی از راهبردهای مهم امام رضا(ع) در جامعه بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه هشتمین امام شیعیان تبلور صفات ایمان، اخلاق، اخلاص، تواضع، شرح صدر، ساده زیستی، عدالت خواهی و مبارزه با بدعت ها همراه بود، تصریح کرد: امام رضا(ع) نیز لحظه ای در دفاع از اسلام ناب و گسترش معارف الهی در جامعه آن دوران درنگ نکردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که وجود مبارک و نورانی امام رضا(ع) مایه افتخار و عزت ملت بزرگ ایران است، تصریح کرد: بارگاه معنوی هشتمین امام شیعیان آرامش بخش روح و جسم انسان های دردمند و گرفتاری است که به مشهد مقدس پناه می آورند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش مهم و اثرگذار امام رضا(ع) در تبیین و نهادینه کردن جایگاه والای امامت و ولایت در آن دوران اشاره کرد و گفت: علیرغم همه محدودیت ها و فشارهایی که از سوی حاکم زمان بر امام بود، اما ایشان همه توان خود را برای تبیین جایگاه ارزشمند امامت و ولایت در میان مردم به کار گرفتند و به موفقیت ارزشمندی در این خصوص دست پیدا کردند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که هشتمین امام شیعیان در حدیث معروف سلسله الذهب، تمسک به ولایت و امامت را یکی از مهم ترین راه های نجات امت اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز بهترین راه خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان نیز تبعیت از ولایت و رهبری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به صبر و استقامت حضرت در برابر مصائب و مشکلات زمان اشاره کرد و با بیان این که مشکلات هیچ گاه مانعی برای حرکت در مسیر اهداف متعالی امام رضا(ع) ایجاد نکرد، بیان داشت: آن امام همام همه سختی ها را برای رسیدن به هدف متعالی خود که همان گسترش معارف الهی بود تحمل کردند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که امروز نیز وظیفه پیروان سیره آن حضرت ایستادگی و مقاومت در مشکلات و سختی ها است، تصریح کرد: امروز سیره زندگی هشتمین امام شیعیان بهترین الگو برای جامعه اسلامی به منظور گذر از مشکلات و بحران ها است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مأمون همواره از مردم داری و حضور امام در بین مردم وحشت داشت و هراسان بود، خاطرنشان کرد: تلاش های علمی و عملی آن حضرت موجب سست شدن پایه های حکومت مأمون شد و به همین دلیل آن حضرت را به شهادت رساندند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که حضور امام رضا(ع) در ایران اسلامی برای مردم کشورمان برکت آفرین بوده است، تصریح کرد: عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود هشتمین امام شیعیان و خواهر گرانقدرشان است که ملت ایران نیز قدردان این امامان هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به حضور گسترده عموم مردم در بارگاه نورانی امام هشتم اشاره کرد و آن را گوشه ای از عشق، ارادت و ولایت مداری این مردم عنوان کرد و گفت: به حتم معارف اهل بیت(ع) جامعه را در مسیر صحیح سوق خواهد داد و از بحران ها و مشکلات دور خواهد کرد.

حجت الاسلام لائینی دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات