۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

سیره اخلاقی پیامبر با وجود چند میلیون پرونده قضایی همخوانی ندارد

نماینده سابق ولی فقیه در امارات با بیان اینکه جامعه ما نیازمند گسترش اخلاق نبوی و رأفتی برآمده از رسول خدا(ص) است، گفت: سیره اخلاقی پیامبر اکرم با افزایش آمار طلاق و وجود چند میلیون پرونده قضایی همخوانی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، نماینده سابق ولی فقیه در امارات شامگاه جمعه 27 آبان در حرم رضوی  با تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به بررسی سیره اجتماعی و سیاسی پیامبراکرم (ص) پرداخت.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری یکی از شاخصه های مهم زندگی پیامبر اکرم(ص) است، اظهارکرد: در واقع عظمت آسمان ها و زمین در برابر خلق رسول الله کوچک است واز طرفی با داشتن چنین پیامبری شایسته نیست که در عین اینکه ما مسلمانی را به دوش می کشیم از اخلاق پیامبر(ص) بهره ای نبرده باشیم.

امام جمعه سابق شهر دبی با اشاره به این مطلب که پیامبر اکرم(ص) حتی نسبت به کسانی که او را بسیار آزار دادند مهربان و رئوف بود، تصریح کرد: در چنین شرایطی جامعه ما نیازمند گسترش اخلاق نبوی و رأفتی بر آمده از رسول خدا(ص) است.

 وی با انتقاد نسبت به افزایش آمار طلاق در شرایط فعلی جامعه گفت: زوج های جوان  نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند چرا که مهارت های ارتباط و زندگی مشترک را یاد نگرفته اند و به همین دلیل در همان اوایل آغاز زندگی کار آنها به طلاق کشیده می شود.

نماینده سابق ولی فقیه در امارات با اشاره به این مطلب که در سیره اخلاقی امام رضا(ع) فحش و ناسزاگویی جایی ندارد، گفت: در فضای انتخاباتی و رقابت گروه ها و جناح های سیاسی بداخلاقی های فراوانی مشاهده می شود و از طرفی وجود چند میلیون پرونده قضایی با اخلاق سازگاری ندارد.

 امام جمعه سابق شهر دبی با بیان اینکه برای خانواده از جمله زن و مرد اخلاق حائز اهمیت است، تصریح کرد: مهر ورزی در میان اعضای خانواده بخشی از سیره و روش زندگی پیامبر اکرم(ص) است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات