۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۸۱۴
آیت الله سلیمانی:

کرامت اهل بیت برای شیعه و سنی فرقی ندارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کرامت حلقه اتصال ما و امامان معصوم(ع) شد و برای شیعه و سنی فرقی ندارد و شامل تمام احزاب می‌شود.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در مهدیه شهدای گمنام شهرداری منطقه دو زاهدان برگزار شد گفت: شهادت امام رضا(ع)حدود ۱۲۰۰ سال قبل رخ داد اما عظمت ایشان در طول این سال‌ها شکوه بیشتری پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأمون در میان همه خلفای بنی عباس از همه زیرک‌تر و باهوش‌تر بود و سعی می‌کرد که شعاع وجود امام رضا(ع) را کم کند اما در چندین سالی که گذشته شکوه امام رضا(ع) بیشتر شده و از مأمون هیچ گونه نام و نشانی نمانده است.

وی با اشاره به نزول برکات و کرامات امام هشتم بر ایران خاطرنشان کرد: خداوند محبت امام رضا(ع) را در دل های ما انداخت و این کرامت بود که حلقه اتصال ما و امامان معصوم(ع) شد؛ کرامت اهل بیت(ع) برای شیعه و سنی فرقی ندارد و شامل تمام احزاب می‌شود.

آیت الله سلیمانی افزود: کسی از چشم برود از دل هم می‌رود اما اهل بیت(ع) از دل‌ها نرفتند چرا که خداوند به این عزیزان حیاتی داده است که رفتن و بودن آن ها فرقی ندارد.

وی در رابطه با تفاوت کرامت و معجزه اظهار داشت: آنچه امامان انجام می‌دهند کرامت است ولی کارهایی که پیامبر انجام می‌دهد معجزه است؛ چون می‌خواستند حقانیت خود را ثابت کنند.

وی در پایان خواب های صادقه انسان را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: یکی از خواب های انسان رؤیای صادقه است که تعبیر می‌شود اما در خواب دیگر که آن هم رؤیای صادقه است شیطان دخالت می‌کند./831/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات