۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۸۳۶
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

انتظار برای ظهور از جنس جهاد است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: انتظار برای ظهور از جنس جهاد است؛ از جنس سکون و سکوت نیست یعنی برای ظهور آقا امام زمان(عج) باید تلاش کرد.
علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه در آخرین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در محل بیت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون مسأله غیبت امام زمان(عج) و آمادگی برای جهانی شدن اسلام پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوره عاشورا دوره احیای اسلام بود و دوره ظهور نیز عصر حاکمیت جهانی حضرت مهدی(عج) است و انقلاب اسلامی به تعبیر بنده زمینه ساز جهانی شدن ظهور است. امام باقر می فرمایند «من گویا می بینم برای تشکیل حکومت اسلامی قومی از مشرق قیام کرده اند که اولا کشته های آن ها شهیدند، ثانیا پرچم را بر زمین نمی گذارند مگر به صاحب اصلی آن تحویل دهند و ثالثا اگرمن در آن زمان بودم خودم را برای آن دوره آماده می کردم.

وی افزود: امام باقر(ع) آرزو داشتند حاضر باشند و خود را برای آن دوره آماده کنند. آنچه در غرب آسیا در حال شکل گیری است، مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و محور این تحولات ملت ایران و رهبری آن هستند. آنچه امسال در اربعین اتفاق افتاد یکی از همین موارد بود که عنایات خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش اصلی سخنان خود به تبیین آمادگی های لازم برای ظهور امام زمان(عج) پرداخت و گفت: هر فردی باید آمادگی های فردی مؤثر در ظهور را تقویت کند. بعضی افراد آدم های خوبی هستند اما هیچ تاثیری در ظهور ندارند، آدم هایی خنثی هستند و فقط بین مسجد و محل کسب و منزلشان ارتباط دارند ولی هیچ اقدامی برای ظهور انجام نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: انتظار برای ظهور از جنس جهاد است؛ از جنس سکون و سکوت نیست. یعنی برای ظهور آقا امام زمان(عج) باید تلاش کرد. انسان های غیر مؤثر در ظهور، در برابر این مسأله دو نوع هستند؛ برخی هیچ کاری با ظهور ندارند یا حتی در مقابل ظهور می ایستند و آن را به تأخیر می اندازند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد آمادگی نظام مند برای ظهور امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: قبل ظهور امام زمان(عج) حکومتی می خواهد که در چارچوب اهل بیت(ع) و گفتمان نبوی و علوی حرکت کند و بستر را برای ظهور آماده کند. به نظر بنده همین جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز ظهور خواهد بود که هم مردم و هم منطقه را برای این مسأله آماده کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: تمام کسانی که در مسیر ظهور قرار دارند، کسانی هستند که به این انقلاب دارند کمک می کنند. یعنی یکی از عوامل زمینه ساز  ظهور این است که شبانه روز از این انقلاب و رهبری عزیز حمایت کنیم. اگر کسی کوچکترین کوتاهی کند، در این مسأله پاسخگوست. بنا نیست امام زمان بیاید مسائل منطقه را حل کند، امام زمان(عج) مسائل جهانی را باید حل کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلابی ترین چهره امروز، بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب است که مردم باید به ایشان تأسی کند تا زمینه ساز ظهور شوند. ما دولت و مجلس و نهادهای انقلابی می خواهیم./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات