۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۸۸۵۰
در ایام پایانی ماه صفر اجرا می شود؛

نمایش «سلسله‌الذهب» در حرم رضوی

نمایش آیینی «سلسله الذهب» به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر، هر شب در حرم مطهر برای زائران و مجاوران به اجرا درمی آید.
عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مشهد

به گزاش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پیرامون اجرا این اثر نمایشی گفت: نمایش آیینی «سلسله الذهب» به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر، هر شب در حرم مطهر برای زائران و مجاوران به اجرا درمی آید.  

وی با بیان اینکه هر محتوا را می‌توان در قالب‌های متفاوت به مخاطب ارائه کرد، اما آنچه بیش از همه بر مخاطب تأثیر می‌گذارد بیان آن در قالب «نمایش» است، افزود: مفاهیم و مضامینی مثل ولایت و سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام در حرم مطهر رضوی به روش‌های متفاوت سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مسابقه، شعرخوانی، مشاوره با رویکرد دینی و... در میان زائران تبیین و ترویج می‌شود و برگزاری نمایش‌های آیینی در کنار این روش‌ها به انتقال مفاهیم دینی کمک خواهد کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به اولین دوره‌ی اجرای این اثر در نمایشگاه نوروزی «مهر درخشان 2» اضافه کرد: این کار با نام «سلسه الذهب» در دهه کرامت امسال هم به مدت 20 شب با حضور 2 هزار شرکت‌کننده در هر اجراء در ورودی شیرازی حرم مطهر رضوی اکران شد.

امینی گازار این نمایش را از برنامه‌های پُر‌مخاطب حرم مطهر ارزیابی کرد و گفت: بر اساس آمار  و پژوهش های به دست آمده در معاونت تبلیغات اسلامی، این نمایش آئینی از سوی مخاطب به نمره‌ی بالای 19 دست یافته است و این رضایت‌مندی باعث شد که بار دیگر «سلسله الذهب» در دهه‌ی پایانی ماه صفر به نمایش درآید.

« گفتنی است، سلسه الذهب» به کارگردانی مهدی سالاری و هنرمندی 40 سرباز و 20 بازیگرِ مؤسسه فرهنگی آوین‌نگاران، در ایام اربعین حسینی تا شهادت امام رضا علیه السلام  برای زائران بارگاه منور رضوی به اجرا درآمد.

گفتنی‌ است، علاقه‌مندان، زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا علیه السلام می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت razavi.aqr.ir و دریافت اطلاعات برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، از طریق شماره تلفن 32020 و سامانه پیامکی 30002020 به صورت 24 ساعته با خدمتگزاران خود در ارتباط باشند./934/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات