۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۸۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

اهتمام به قرآن کریم و نماز اول وقت وظیفه هر مسلمانی است

حجت الاسلام تحویلدار با تأکید بر اهتمام به قرآن کریم و نماز اول وقت، گفت: نور رسول خدا(ص) بر جان ها می تابد و محافل ملکوت را تا روز قیامت روشن می کند.
حرم حضرت امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تحویلدار صبح امروز در روز شهادت امام رضا(ع) در دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم به دو سراج «چراغ» اشاره دارند، اظهار داشت: اولین چراغ مربوط به خورشید و دومین آن وجود پر برکت حضرت محمد(ص) است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: خدای متعال درباره وجود نازنین رسول خدا(ص) می فرمایند، ما پیامبر را چراغی نور بخش قرار دادیم و درباره خورشید می فرمایند که ما خورشید را چراغی حرارت بخش قرار دادیم؛ خورشید بر گیاهان و جامدات می تابد و به آن ها قدرت می دهد اما نور رسول خدا(ص) بر جان ها می تابد و محافل ملکوت را تا روز قیامت روشن می کند.

وی تلاوت قرآن کریم را یکی از رسالت های رسول خدا(ص) عنوان کرد و گفت: رسول خدا(ص) مأمور به تلاوت قرآن بودند تا شیوایی کلام حضرتش، در قلوب انسان ها نفوذ کند؛ در منزلی که قرآن خوانده شود، محل تردد ملائکه خواهد بود و در رزق و روزی اهل خانه برکت ایجاد می شود.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم تأکید کرد: مراقب خانه های خود باشیم که به جای تلاوت قرآن از آن ها صدای موسیقی و ماهواره که حربه دشمن است، بیرون نیاید؛ مردم در آخرالزمان باید مسائل دینی خود را از علما بپرسند و برای اقامه نماز به مسجد بروند و به قرآن کریم توجه ویژه داشته باشند که اگر این ها مهجور واقع شوند، در آخرت به خداوند شکایت می کنند.

وی به گذشته قم اشاره کرد و گفت: در گذشته کاسبان سحرخیز بودند و بعد از آب و جارو کردن جلوی مغازه، به قرائت قرآن در مغازه ها می پرداختند؛ از بسیاری از خانه ها صدای قرائت قرآن مجید شنیده می شد.

حجت الاسلام تحویلدار تصریح کرد: امام رضا(ع) می فرمایند، من هر سه روز یک بار قرآن را ختم می کنم و این ختم همراه با تدبر در آیات قرآن کریم است؛ حضرت ثامن الحجج(ع) پاسخ بسیاری از سؤالات را از قرآن مجید می دادند؛ ما هم به عنوان هموطن امام رضا(ع) باید به تلاوت قرآن توجه کنیم و فقط در ماه رمضان به سراغ این کتاب آسمانی نرویم.

وی به اهتمام امام رضا(ع) به نماز اول وقت اشاره و تأکید کرد: روزی قرار بود برای حضرت میهمان بیاید؛ ایشان در هنگام حرکت برای استقبال از میهمانان توقف کردند و دستور دادند که اذان بگویید تا نماز بخوانیم و عرضه داشتند که هیچ گاه نماز اول وقت را به تأخیر نیندازید و در وقت فضیلت آن را ادا کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در لحظات سخت احتضار شیاطین دور انسان حلقه می زنند تا ایمان را از او بگیرند، تصریح کرد: در روایت است که اگر کسی به نماز اول وقت اهتمام داشته باشد، فرشته مرگ به گونه ای جان او را می گیرد که محتضر بدون دین و عقیده از دنیا نرود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات