۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۸۸۶
آیت الله استادی:

شرط توحید ولایت اهل بیت است/ امام خمینی شیعه را جهانی کرد

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به خدمات امام راحل به اسلام و تشیع گفت: امام خمینی(ره) تشیع را جهانی کردند و این مکتب حق را به جهانیان شناساندند.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در دفتر حضرت آیت الله سبحانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) راضی به هجرت و ولیعهدی نبودند و این مسأله را اعلام کردند اما تا جایی که توانستند در مسیر هجرت مردم را هدایت کردند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت حدیث سلسلة الذهب افزود: این حدیث جایگاه بسیار والایی دارد و معارف مهمی را به مسلمین و شیعیان متذکر می شود، مأمون با توطئه های خود می خواست از علاقه و اتصال مردم به اهل بیت(ع) بکاهد اما امام رضا(ع) چنین اجازه ای ندادند و معارف الهی را ترویج کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرط توحید ولایت اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: ریشه همان چیزی را که مأمون می خواست بزند امام رضا(ع) به بهترین وجه اجرا و تقویت کردند، یکی از اهداف مأمون این بود که حضرت را دنیا طلب و قدرت طلب جلوه دهد.

وی ادامه داد: وقتی مأمون نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند حضرت رضا(ع) را به شهادت رساند تا نور معارف الهی را خاموش کند اما خداوند خواست که ایران میزبان امام رضا(ع) و قطب تشیع در جهان باشد.

آیت الله استادی با بیان این که در طول تاریخ افراد برای دنیا طلبی با اهل بیت(ع) مخالفت و دشمنی می کردند، ابراز داشت: شیعیان همواره باید یاد و نام اهل بیت طاهرین(ع) را زنده نگه دارد، خط ترسیم شده از سوی پیامبر این بود که مردم دنباله رو اهل بیت(ع) باشند.

وی با اشاره به خدمات امام راحل به اسلام و تشیع عنوان کرد: امام خمینی(ره) تشیع را جهانی کردند و این مکتب حق را به جهانیان شناساندند، زحمات زیادی کشیده شده تا نظام اسلامی به اقتدار امروز رسیده است و از این به بعد نیز باید بدون نزاع و با همدلی مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند انسان نباید با گناه نعمت ها را از خود سلب کند، اطاعت از خداوند شکرنعمت است، اگر معصیت و فساد افزایش پیدا کند نعمت ها سلب می شود.

وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور اضافه کرد: این حادثه وسیله ای برای امتحان مردم است، خوشبختانه مردم و مسؤولان خوب وارد عمل شدند و کمک رسانی کردند، البته از افراد گرفتار دیگر نباید غفلت کرد و کسانی که توانایی دارند باید این کار را انجام دهند.

آیت الله استادی گفت: نباید منتظر باشیم که حتما اتفاقی رخ دهد تا تکان بخوریم بلکه باید برنامه ریزی داشته باشیم؛ بنابراین محبت به اهل بیت(ع) و رسیدگی به فقرا و ضعفا باید در دستور کار انسان باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات