۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۹۶۰
مؤسس مدرسه علمیه امام حسین:

نابودی گروه تکفیری داعش با فتوای مرجعیت محقق شد

مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با اشاره به اهمیت و نقش مرجعیت در نابودی گروه تکفیری داعش، گفت: نیروی مردمی حشدالشعبی با صدور حکم تاریخی حضرت آیت الله سیستانی در راستای اتحاد و انسجام نیروهای نظامی و غیر نظامی عراق برای نابودی داعش شکل گرفت.
مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری و مفسر قرآن کریم، امروز در جلسه درس اخلاق که در جمع اساتید، طلاب و مردم ولایتمدار شهرری در همین حوزه برگزار شد با تبریک آغاز ماه ربیع‌ الاول به مسلمانان جهان، گفت: امام راحل فرمودند: محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته است.

وی افزود: امسال مجالس روضه و سوگورای حسینی که سرشار از ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت بود همچون سال‌های گذشته باشکوه بیشتر برگزار شد.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه همایش و تجمع با شکوه راهپیمایی اربعین نشان از زنده بودن قیام عاشورا است، اظهار داشت: اربعین رسوا کننده نظریه باطل برخی گروه‌های ماتریالیستی مانند کمونیست‌ها و سکولارها که آموزه‌های دینی را در یک زمان خاص محدود می‌کنند، به شمار می‌رود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مناسبت‌های مهم ماه ربیع الاول، ابراز کرد: مردم مومن و متدین که با عزاداری در ایام محرم و صفر به نشاط واقعی دست یافتند در ماه ربیع الاول نیز به فکر اصلاح درون و باطن خویشتن باشند و از ترویج امر به معروف و نهی از منکر غفلت نکنند.

استاد اخلاق درخصوص حادثه غمبار زلزله غرب کشور که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان و زخمی شدن بسیاری از مردم شد، گفت: رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی اثر گذار در همان ساعات اولیه مبنی بر یاری رساندن مردم و مسؤولان به زلزله زدگان این حادثه و تاکید معظم له بر تسریع امدادرسانی به آسیب دیدگان نشان از رحم و دلسوزی فراوان ایشان دارد.

این خطیب مشهور با اشاره به ایثار و فداکاری مردم کرمانشاه و سرپل ذهاب در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم این خطه در ایام جنگ تحمیلی با جان و دل از مرزهای کشور دفاع کردند، مسؤولان دستگاه‌های دولتی و مدیران باید هر چه سریع‌تر در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب به وظیفه شرعی و انسانی خود عمل کنند و از هیچ کمکی به مردم زلزله زده دریغ نکنند.

موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری درخصوص هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج، میراث گرانب‌های امام راحل و نشان از عمق، بصیرت و آینده نگری حضرت امام دارد. هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشان و بیانگر فعالیت‌های نیروی انقلابی و ولایی بسیج است.

وی ادامه داد: امام راحل با صدور فرمان تشکیل بسیج به عنوان نیرویی ماندگار برای دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور نشان از پیش بینی ایشان از وضعیت کنونی خاورمیانه و منطقه دارد.

آیت‌الله حسینی مازندرانی در بخش دیگر با اشاره به تحولات منطقه، ابراز کرد: امروز ما شاهد نابودی گروه تروریستی داعش در خاک عراق و سوریه هستیم و این پیروزی ثمره تحرکات و برنامه ریزی‌های دقیق مدافعان حرم، نیروی مردمی حشدالشعبی و زحمات فرمانده مقتدر و نترس سردار سلیمانی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و نقش مرجعیت در نابودی گروه تکفیری داعش، گفت: حضرت آیت الله سیستانی با صدور حکم تاریخی، نیروی مردمی حشدالشعبی شکل گرفت و این امر منجر به اتحاد و انسجام نیروهای نظامی و غیر نظامی شد و این نشان از اهمیت جایگاه بسیج دارد.

استاد اخلاق با بیان اینکه پدیده‌های طبیعی مانند زلزله نباید دستخوش تحولات یا مچ گیری‌های سیاسی شود، گفت: امروز افزایش امدادرسانی به آسیب دیدگان و همدردی با بازماندگان این زلزله از مهمترین دغدغه و فعالیت‌های مسؤولان باید باشد و با برنامه ریزی عالمانه و محققانه و تلاش مضاعف به بازسازی مناطق زلزله زده اهتمام ویژه داشته باشند./813/پ201/ب1

ارسال نظرات