۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۹۰۸۶
آیت الله ری شهری:

نشاط در عبادت ضامن حرکت انسان در مسیر حق است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نشاط در عبادت ضامن حرکت انسان در مسیر حق است، گفت: نشاط در امور دنیوی و کسالت و تنبلی در امور اخروی به شدت در روایات مورد نکوهش قرار گرفته است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه برگزار شد، گفت: نشاط در امور دنیوی و کسالت و تنبلی در امور اخروی به شدت در روایات مورد نکوهش قرار گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: حضرت در خطبه 103 نهج البلاغه می‌فرمایند: منفورترین انسان‌ها نزد خداوند کسی است که خداوند او را به حال خودش وا نهاده باشد، چنین فردی از راه راست خارج شده و بدون راهنما در زندگی حرکت خواهد کرد.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: علامت آن که خداوند کسی را به خودش واگذار کرده باشد و از مسیر حق منحرف و بی راهنما گذاشته باشد چنین است که اگر به این فرد پیشنهاد کشت پر سود دنیوی بدهند آن پیشنهاد را با کمال میل اجابت کرده و به سرعت انجام می‌دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: اما اگر به همین فرد وعده عمل اخروی با اجر فراوان پیشنهاد شود از انجام آن سرباز زده و آن پیشنهاد را رد می‌کند بنابراین چنین افرادی انجام امور دنیوی را بر خود واجب دانسته و در امور اخروی سستی می‌ورزند گویا راجب آن امور اخروی تکلیفی ندارند برهمین اساس خداوند آنان را به خود واگذار می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات