۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۳۹۲۸۴

برگزاری همایش «رسول الاعظم» در بصره عراق

همایش «رسول الاعظم (ص)» از سوی آستان مقدس عباسی در بصره عراق برگزار شد.
همایش «رسول الاعظم (ص)»

به گزارش خبرگزاری رسا، آستانه مقدس عباسی با همکاری دانشگاه بصره همایش فرهنگی با عنوان «رسول الاعظم (ص)» در بصره برگزار کرد.

فلحی عبدالحسن علی رییس دانشکده علوم دانشگاه بصره با تشکر از مسؤولان آستان مقدس عباسی برای برگزاری این همایش گفت: این گونه همایش‎ها اثر معنوی بسیاری در قلب‎های مومنان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بصره در بسیاری از همایش‎های فرهنگی و دینی فعالیت پررنگی دارد، افزود: مشارکت در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مایه افتخار است که به این وسیله بتوانیم عشق و علاقه خود را به سید الشهدا (ع) نشان دهیم.

رییس دانشکده علوم دانشگاه بصره خاطرنشان کرد که برگزاری این همایش یکی از راه‎های احیا شعائر دینی است و دانشجویان با شرکت در چنین همایش‎های می‎توانند با مرجعیت که ادامه دهنده رسالت الهی هستند، بیشتر آشنا شوند.

بشیر محمد جاسم الربیعی معاون تولیت آستان مقدس عباسی نیز در این مراسم گفت: برگزاری این گونه همایش‎ها با هدف یاد آوری ذکر مصیبت حضرت رسول اکرم(ص) و تمسک به سیره، معارف اخلاقی و معرفتی آن حضرت برگزار می‎شود.

همچنین در این مراسم اشعاری از سوی شاعران و مداحان در مدح پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان قرائت شد و در انتهای مراسم نمایشگاه عکسی از شهدای بسیج مردمی عراق، میراث کربلا و نسخ خطی و آثار نفیس موزه آستان عباسی برپا شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات