۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۳۹۲۹۹
آیت‌الله ری شهری:

سستی در عبادت نوعی عقوبت الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سستی و تنبدلی در عبادت نوعی عقوبت الهی است، گفت: نه تنها کسالت و سستی در عبادت از نظر اسلام مورد نکوهش قرار گرفته بلکه کاهلی در امور دنیوی نیز مورد مذمت است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق می‌فرمایند: سستی و تنبدلی در عبادت نوعی عقوبت الهی است.

وی افزود: اگر انسان مشاهده کند در امور دنیوی جدیت دارد ولی در امور عبادی سستی و تنبلی می‌ورزد بیانگر آن است که خداوند او را به خودش وا نهاده و این امر بسیار خطرناک خواهد بود.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: نه تنها کسالت و سستی در عبادت از نظر اسلام مورد نکوهش قرار گرفته بلکه کاهلی در امور دنیوی نیز مورد مذمت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: من بدم می‌آید از کسی که در امور دنیوی خودش تنبلی کند قطعا کسی که در امور دنیا تنبلی می‌کند در امور اخروی نیز تنبل خواهد بود؛ چنین افرادی زندگی مادی را جدی نمی‌گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: کسی که در اقامه نماز سستی کند خیری در آخرتش نیست کوتاهی در امر دنیا نیز ناپسند است؛ تنبلی در امور دنیا و آخرت مضموم است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات