۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۳۹۳۱۲
مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین اراک:

مطالعه کتاب سبب تبلور بصیرت در وجود انسان می شود

مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین(ره) اراک گفت: مطالعه کتاب سبب تبلور بصیرت و فضیلت های والای انسانی در وجود انسان می شود.
مطالعه کتاب سبب تبلور بصیرت در وجود انسان می شود

حجت الاسلام محمود وثوقیان مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین(ره) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: مطالعه کتاب سبب تبلور بصیرت  در وجود انسان شده و او را به حرکت در مسیر کمالات انسانی سوق می دهد.

 کاهش سرانه مطالعه در کشور

مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین اراک در رابطه با عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور، اظهار داشت: گستردگی فضای مجازی و رویکردهای جذاب آن، سبب شده است که مردم کمتر به مطالعه روی بیاورند و بیشتر وقت خود را صرف کار با تلفن همراه و شرکت در محیط های مجازی کنند.

حجت الاسلام وثوقیان ادامه داد: مشغله های کاری به دلیل مشکلات موجود اقتصادی در کشور و عدم برنامه ریزی برای گذران وقت و زندگی، سبب کاهش سرانه مطالعه در کشور شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به یاری دولت

وی افزود: رسانه ها باید در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به یاری دولت جمهوری اسلامی ایران آمده و با تشویق مردم به این امر و ایجاد انگیزه در وجود آنان، سبب افزایش فرهنگ کتابخوانی در تمامی اقشار جامعه شوند.

مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین اراک با بیان نیاز وجود کتابخانه در مکان های عمومی، گفت: امروزه باید در بیمارستان، قطار، مترو، هواپیما و سایر مکان های پر رفت و آمد کتابخانه های سیاری شامل کتب مورد نیاز مردم جامعه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام وثوقیان با اشاره به این نکته که فرهنگ کتابخوانی باید از کودکی با یاری والدین در خانواده ها نهادینه شود، بیان کرد: افراد در سنین پایین آمادگی یادگیری بسیار بالایی دارند، خانواده ها باید این فرصت را غنیمت شمرده و با استفاده از آموزش های صحیح، فرزندان خود را به امر کتابخوانی تشویق کنند.

نقش آموزش و پرورش در ترویج کتابخوانی

مدیر مدرسه علمیه آقا ضیاء الدین اراک ادامه داد: آموزش و پرورش باید در کنار کتب درسی دانش آموزان، کتاب های متفرقه ای را برای مطالعه افراد از کودکی قرار دهد تا آن ها با فضاهای موجود در دنیای واقعی آشناتر شوند.

وی اضافه کرد: امروز باید با برگزاری مسابقات کتابخوانی در تمامی سنین و اعطای جوایز ارزشمند به برگزیدگان، افراد به مطالعه کتاب علاقمند کرده و آن ها را به سوی یافتن پاسخ سوالات در کتب مفید سوق داد.

حجت الاسلام وثوقیان در ادامه گفت: امیدواریم مردم با درک نیاز به مطالعه، قله های علم و دانش را درنوردیده و آثار و برکات کتابخوانی در رفتار اجتماعی اقشار مختلف جامعه آشکار شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات