۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۳۹۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

سعادت انسان با قرار گرفتن در مسیر شهدا تضمین می‌شود

امام جمعه پردیسان قم در مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم با اشاره به جایگاه شهید تأکید کرد که قرار گرفتن در مسیر شهیدان سعادت انسان را تضمین می کند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم شامگاه گذشته در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم علیرضا جیلان که در پردیسان برگزار شد، به بیان ارزش مقام شهید و شهادت پرداخت.

وی عنوان کرد: یک عده شهید می شوند ولی پیروز نمی شوند و عده ای پیروز می شوند ولی شهید نمی شوند، اما این شهید بزرگوار هم به مقام شهادت رسید و هم پیروز شد، چراکه شهادت او همزمان با نابودی داعش این غده سرطانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه با اشاره به روحیه شهادت طلبی شهید جیلان عنوان داشت: او چند بار به جبهه ها رفته بود و در آخرین بار در مهرماه اعزام شده بود که شهید شد و بدن این شهید به تازگی به کشور اسلامی رسیده است.

وی عنوان کرد: در آخرین سفر این شهید به سوریه، همسر و یک فرزندش نیز با او سوریه می رود و بعد از شهادتش نیز با افتخار به حرم حضرت زینب کبری(س) رفته و به شوهرش تبریک می گوید و در کنار حرم مطهر عقیله بنی هاشم عهد می بندد تا فرزندش را نیز با منش پدر تربیت کند.

امام جمعه پردیسان قم در ادامه با بیان این که شهید جیلان در خانواده ای اهل جهادت و شهادت به دنیا آمده است، گفت: عموی او نیز با همین اسم 35 سال پیش در جبهه نبرد با بعثی ها به شهادت رسید و امروز برادر زاده به او ملحق شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزش مقام شهید حقیقتا قابل توصیف نیست البته می توانیم با تلاش و توکل به خدا در راه شهیدان بزرگی همچون علیرضا جیلان قرار بگیریم و در روز قیامت نیز شرمنده خون شهیدان نباشیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات