۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۹۸۲۰

نگرانی دیدبان حقوق بشر درباره بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار

دیدبان حقوق بشر نگرانی خود را نسبت به فقدان نظارت بین المللی برای بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار اعلام کرده است.
میانمار روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که قرار است آوارگان روهینگیا بر اساس توافق میانمار و بنگلادش به استان راخین بازگردند، دیدبان حقوق بشر نگرانی خود را نسبت به عدم نظارت بین المللی برای بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار اعلام داشته است.

میانمار و بنگلادش روز پنجشنبه توافقنامه بازگشت صدها هزار مسلمان روهینگیا را امضا کرده اند. دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این ایده که میانمار اکنون از 620 هزار مسلمان روهینگیا که اخیرا به خاطر اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت آمیز و وحشیانه ارتش، با آغوش باز استقبال خواهد کرد، خنده دار است.

بیل فرلیک مدیر کل دیدبان حقوق بشر در این باره تصریح کرد: کارهای زیادی باید پیش از بازگشت مسلمانان روهینگیا به استان راخین انجام شود. جامعه بین المللی باید این مساله را روشن کند که بدون نظارت بین المللی هیچ گونه بازگشتی نمی تواند اتفاق بیفتد.

وی در ادامه افزود: ناظران بین المللی باید حقوق اولیه مسلمانان روهینگیا را تضمین کنند، از جمله امنیت آنها و به این ایده پایان دهند که آوارگان بار دیگر در اردوگاه ها نگهداری شوند. آوارگان روهینگیا باید به سرزمین خود بازگشته و روستاهای تخریب شده را بازسازی کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات