۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۴۰۰۹۳
پژوهشگر عرفان های نو پدید تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد بانک جامع اطلاعات درباره عرفان‌های نوظهور

حجت‌الاسلام عرب بر ضرورت ایجاد بانک جامع اطلاعات درباره عرفان‌های کاذب تأکید کرد و از استان‌های تهران و اصفهان به عنوان رتبه اول و دوم گسترش عرفان‌های نوظهور نام برد.
نهمین نشست هم اندیشی با موضوع عرفان های کاذب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عرب پژوهشگر عرفان های نو پدید در نهمین نشست هم اندیشی با موضوع عرفان های کاذب که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به کتاب های منتشر شده در زمینه نقد عرفان های کاذب اشاره کرد و گفت: این اسناد به گونه ای جمع آوری شود تا به وسیله آن یک بانک اطلاعات مناسب داشته باشیم و این امر در زمینه عرفان های نوظهور به ما کمک شایانی می کند.

وی تصریح کرد: جنبش هایی عرفان های کاذب که در آمریکا شکل گرفته و سندهایی که جمع آوری می شود در  سایت ها بارگزاری شده که بالغ بر حدود 1000 اسناد در برخی از آن جمع آوری کرده است.

پژوهشگر عرفان های نوظهور ابراز داشت: در ایتالیا که یک مرکز مطالعات جنبش های نوپدید دینی است 20 هزار جلد کتاب در عرفان های نوظهور پدید آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ایران نزدیک به 300 جریان عرفان کاذب داریم که شکل گرفته است که سه گروه آن از فعالترین و بزرگترین عرفان هایی هستند که به نام های عرفان حلقه، یوگا و تفکرات نوین فعالیت می کنند.

حجت الاسلام عرب  تصریح کرد: در برخی از استان ها شاهد گسترش این عرفان های نوظهور بودیم که رتبه اول در استان های کشور استان تهران و دوم به استان اصفهان بوده است که این گروه های فعالیت دارند.

وی به یکی از این عرفان ها اشاره کرد و گفت: یوگا یکی از عرفان های است که طرفداران فراوانی پیدا کرد و از سال 2014 در کشور روز جهانی یوگا جشن گرفته می شود که حتی عربستان حمایت خود را از یوگا رسما اعلام کرد./978/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات