۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۳۰۴
در میزگرد «فلسطین و افق آینده» مطرح شد؛

اسلام هراسی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی

به گفته کارشناس مسائل منطقه محل ایجاد هراس از اسلام، جامعه غرب است چرا که شیشه عمر رژیم صهیونیستی به آنجا وابسته است.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، بیست و یکمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» با موضوع «اسلام هراسی در رسانه های رژیم صهیونیستی» با رویکردی به تحولات اخیر در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برگزار شد. در این میزگرد آقایان دکتر منتظمی کارشناس ارشد حوزه رسانه ها، دکتر میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا و دکترمحمود مهتدی در جمع محققان، کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فلسطین به سخنرانی پرداختند.

در این نشست دکتر صادق رمضانی گل افزانی دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با نگاهی به مبحث قرآنی ظلم و لزوم مبارزه با آن گفت: دفاع از مظلومین و مبارزه با ظالم، امری بسیار مهم و از آموزه های بزرگ اسلام ناب محمدی (ص)است و امروز در این چارچوب، انقلاب اسلامی دائماً با برگه های پیروزمندانه در جهان می درخشد تا انشالله نابودی رژیم صهیونیستی بشارتی دیگر باشد و جشن بزرگی در میان امت اسلامی برگزار نماییم.

وی به فلسفه تشکیل نشست هایی از این دست اشاره کرد و گفت: قبل از نابودی دشمن صهیونیستی، افزایش آگاهی ملتهای مسلمان مهمتر است. این میزگردها علاوه بر آگاهی بخشی، سیر طریق الی الله را با برنامه ریزی و مدیریت صحیح به همراه دارد و نصرت الهی را دنبال می نماید تا وعده خداوند که فرمود: هرکس اورا یاری کند یاریش می نماید محقق گردد.

رئیس مرکز مطالعات فلسطین درادامه درباره خاستگاهِ واژه اسلام هراسی ( اسلام فوبیا) – که موضوع نشست جاری بود-گفت: این واژه ها ابتدا در مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی تولید و سپس در رسانه های آنان ترویج داده شده است و آرام آرام به باورها تلقین شده که باید از اسلام هراس داشت و سپس اسلام هراسی را به عنوان یک فرهنگ گسترش داده و با صرف هزینه ای فراوان، تولیداتی را از قبیل سینما، فیلم، عکس،رسانه و ...عرضه می کنند.

ایشان ادامه دادند: امام خمینی(ره) با تقسیم اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) مشخص کردند که اسلام آمریکایی اسلام سعودی است که همسو با آنان است و قطعا آنچه آنان را ناراحت می کند اسلام ناب محمدی(ص) است.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در باره تحریف و تکفیر در ادیان اشاره کرد: اسلام یک پارچه، همواره  تاریخ و در دوران پیامبر اسلام، ائمه معصوم(ع) و ادیان چهارگانه و فقهای دینی مورد توجه بوده است. خداوند می فرماید: ان الدین عند الله الاسلام( همانا دین در نزد خدا، اسلام است).این موضوع  پیشگامان تحریف دین را نگران کرده تا بتوانند حقیقتی را که خود خداوند فرموده : حافظ و نگهدار آن است ، به تاخیر بیندازند چرا که امکان رویارویی با امر الهی ممکن نیست.

دکتر میرابیان؛ گام های دوساله عربستان به اندازه چند دهه است

دکتر میرابیان در ادامه این نشست تخصصی  سخنانی در این میزگرد گفتند: آنچه مسلم است اتفاقات عجیبی در سالهای اخیر در منطقه در حال وقوع است که لازم است با دقت نظر به آنها توجه شود. باید دقت کنیم در مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی چه می گذرد؟ راهی که عربستان در یکی دو سال اخیر طی کرده به اندازه چند دهه است. شاکله رژیم عربستان در ترتیب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به گونه ای است که حرکت در آن بسیار سخت صورت می گیرد، اما ما شاهد گامهای بلندشان در حال حاضر هستیم.

ایشان در ادامه مباحث به موارد متعدد از گفتار سران رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پرداختند که حاکی از علاقه گسترش روابط بین دو کشور بوده است. مهمترینِ این اظهار نظرها مربوط به مفتی سعودی «آل الشیخ» بود که مبارزه با صهیونیزم را رد می کند و به جای آن حزب الله را که درحال مبارزه با صهیونیست ها است، تکفیر کرده است.

دکتر محمود مهتدی؛ اسلام هراسی در غرب امروز یک مسئله امنیتی شده است

دکتر محمود مهتدی در رابطه با اسلام هراسی در جهان به منشأ ایجاد آن از غرب اشاره کرد و گفت: محل ایجاد هراس از اسلام، جامعه غرب است چرا که شیشه عمر رژیم صهیونیستی به آنجا وابسته است. هیچگاه افکار جامعه عرب مورد هدف غول های رسانه ای نبوده است.

وی افزود : واژه فوبیای اسلام، درغرب بوده و در آنجا هم کاربرد دارد، چون در آنجا با نوعی هیستریک روانی همراه است و می تواند بسیار موثرتر از جامعه عرب و یا جهان اسلام باشد. اصلا موضوع از فوبیا گذشته و این در تاریخ سابقه نداشته است چرا که موضوع، امنیتی شده  و این امنیت شهروندان جامعه اروپاست که زیر سئوال رفته  و تهدید می شود.

آقای دکتر مهتدی گفت:  برای کسانی که خواستار زندگی مادی و دنیوی هستند یکی از خطرناکترین انگیزه های بشری، انگیزه دینی است چون نقطه مقابل انگیزه حیات است. همواره دو موضوع "ترس و درد" انسان را وادار به چاره جویی می کند تا خود را از احتمالات خطر نجات دهد. انگیزهای دینی ترس را از بین می برد، درد  را قابل تحمل وعقل چاره جو را کلاً زیرو رو می کند. برای کنترل این انگیزه دینی لازم است با شیوه روحانیت، آن را مدیریت کنند. در مسیحیت مسائل صلح و نوعدوستی با شیوه روحانیت پیچیده ای چون پاپ مدیریت می شود در دین اسلام، این انگیزه های دینی تا زمان پیامبراسلام (ص) توسط آن حضرت و پس از آن توسط شیعه و روحانیت شیعه و فتوای مراجع اداره می شده است. در این اثنا، دو نفر چون مارکس و شریعتی درباره روحانیت نتوانستد معرف خوبی باشند. مارکس دین را افیون جامعه و شریعتی اسلام را منهای روحانیت تبلیغ کرد. در هیچ کجای دنیا انگیزه دینی بدون روحانیت وجود نداشته است. اینجاست که با تجزیه انگیزه دینی از روحانیت، داعش به وجود می آید و تلاش می شود تا دین برای اهداف مختلف به استخدام درآید و منجر به بروز جنگها و کشتار  شود.

دکتر منتظمی؛ یهود، مؤسس فرهنگ سکولار غرب و به دنبال به بند کشیدن انسان ها است

دکتر منتظمی در باره رسانه ها، هنر و هالیوود به بحث پرداخت وگفت: یهودیان با گذشت سه هزار سال تجربه خوبی را کسب کردند و اکنون دنبال ترویج مباحث سحر و جادو هستند و توانسته اند امروز با کمک رسانه، هالیوود و سینما این بحث را جا بیندازند و به قولی باید گفت با این ابزار، همانند دوره سلیمان شیاطین را توانسته اند آزاد کنند. امروز شرایط بشر، عادی نیست و با فاجعه روبروست که در تاریخ بی نظیر است.

وی در باره دو حادثه و فاجعه مهم تمدن غرب یعنی شکل گیری تمدن سکولار غرب به دست یهودیان و کنترل امروزین آن توسط همین یهودی ها گفت: شکل گیری تمدن غرب و کنترل و هدایت آن به دست یهودیان صورت گرفت. یکی از آنها به دست گرفتن رسانه ها، سیستم بانکها، مراکز اقتصادی، مراکز تصمیم گیری و غیره  بود. وقتی شیاطین به عنوان یک منجی آزاد ، وارد جامعه شدند تا بتوانند در انسانها حلول کنند و کنترل آنان را به دست گیرند، سقوط بشر امروز و ویرانگری آن توسط همین شیاطین آغاز شد.

این پژوهشگر حوزه رسانه شمولیت واژه آزادی را بسیار گسترده دانست وگفت: شیاطین همه مسائل بشری را به بند در آورده اند و به عنوان مثال  مقوله تغییر پوشش انسانها و آزادی های جنسی یکی از اسناد این مدعاست.

وی در همین زمینه ادامه داد اگر مسیحیت دارای ولایت فقیه بود هرگز به مشکلات کنونی و سقوط دچار نمی شد و بدیهی است که مسبب آن یهودیان بوده و هستند./۹۶۹//۱۰۳/خ

ارسال نظرات