۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۴۰۴۱۵

رژیم صهیونیستی سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده است در صورتی که به ایران اجازه ایجاد پایگاه‌هایی در سوریه داده شود به سوریه حمله می‌کند.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه هشدار داده است: اگر اسد رسماً با ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه موافقت کند، اسرائیل در جنگ داخلی سوریه مداخله نظامی خواهد کرد.

تلویزیون عبری‌زبان خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طریق طرف سومی که نامش فاش نشده است، پیامی پیام تهدیدآمیز خود را به بشار اسد ارسال کرده است.

طبق گزارش این منبع صهیونیستی، هشدار نتانیاهو اشاره به این است که در صورت موافقت اسد با تداوم حضور نظامی ایران در سوریه، تل‌آویو از سیاست عدم مداخله در بحران سوریه طی 6 سال اخیر، خارج خواهد شد.

ادعای بی‌طرفی رژیم صهیونیستی در بحران سوریه در حالی مطرح می‌شود که تل‌آویو از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه به‌ویژه جبهه النصره در جولان اشغالی است.

این گزارش، که جزئیات آن در پایگاه خبری «تایم آف اسرائیل» منتشر شده است، تأکید می‌کند که این مداخله با سیاست سابق رژیم صهیونیستی در تضاد نیست، چرا که در سال ۲۰۰۶ نیز هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز کاخ ریاست‌جمهوری سوریه در لاذقیه دیوار صوتی را شکستند که هدف از آن هشدار به بشار اسد بود به دلیل حمایت از گروه‌های فلسطینی بود.

در این گزارش ادعا شده است که ایرانی‌ها درصدد ایجاد یک پایگاه دریایی و چه‌بسا زیردریایی‌ها، یک پایگاه هوایی و کارخانه‌های تسلیحاتی هستند.

چند روز پیش نیز نتانیاهو طی گفت‌وگویی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه، مدعی شده بود: فعالیت ایران در سوریه به «هدفی» برای نیروهای اسرائیلی در سوریه تبدیل می‌شود و در صورت لزوم، اسرائیل دست به حمله خواهد زد.

این نگرانی‌های مقام‌های صهیونیستی پس از آن تشدید شد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در تمامی جبهه‌های نبرد، بر گروه تروریستی داعش پیروز شده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات