۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۴۰۵۱۰

مسلمانان روهینگیا هنوز در حال فرار از استان راخین میانمار هستند

مقام‌های رسمی از ادامه فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش حتی پس از توافق امضا شده برای بازگشت آوارگان خبر می‌دهند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که میانمار و بنگلادش توافقنامه‌ای را برای بازگشت هزاران آواره روهینگیا به امضا رسانده‌اند ولی مقام‌های رسمی تاکید کردند که مسلمانان روهینگیا هنوز در حال فرار به بنگلادش هستند.

این گزارش افزود: توافق امضا شده بین دو کشور همسایه حداقل امیدهایی را برای بازگشت حدود 700 هزار مسلمان آواره روهینگیا به میانمار به وجود آورده است ولی تازه ترین اظهارات مقام های رسمی نشان می دهد که آوارگان روهینگیا هنوز در حال ورود به بنگلادش هستند.

سازمان ملل اعلام کرده است که از زمان امضای توافقنامه بین میانمار و بنگلادش، بیش از 3 هزار نفر دیگر از مرز بنگلادش عبور کرده اند.

فرمانده گارد مرزی بنگلادش نیز تاکید کرد: تعداد آوارگانی که وارد بنگلادش می شوند، با کاهش روبرو شده ولی روند ورود آنها متوقف نشده است.

در شرایطی که سازمان ملل و آمریکا اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی ارزیابی کرده اند، بیش از 624 هزار روهینگیایی از اواسط اوت تاکنون وارد بنگلادش شده اند. ارتش میانمار نیز این اتهامات را رد کرده است.

پیش از موج جدید خشونت ها در میانمار نیز 200 هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش زندگی می کرده اند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل در واکنش به توافق میانمار و بنگلادش برای بازگشت مسلمانان آواره میانمار به استان راخین، اعلام کرده است: شرایط در استان راخین به گونه ای نیست که برای بازگشت ایمن و پایدار آوارگان روهینگیایی آماده باشد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات