۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۴۰۶۰۳
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

تداوم راه شهدای روحانی وظیفه امروز طلاب است

حجت الاسلام قاسم خانی با تأکید بر تداوم مسیر و منش شهدا، گفت: تداوم راه شهدا کمترین مسؤولیت ما در قبال شهدا است.
حجت الاسلام قاسم خانی

حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای(ره) ارومیه در حاشیه اجلاسیه روحانیت کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای برای ادای دینی به مقام شامخ شهدا است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا کمترین مسؤولیت ما در قبال شهدا است، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای روحانی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهیدان بزرگ و نشان از حرکت روحانیت در مسیر شهدای روحانی است.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان اینکه مقام شهادت مقامی بس والا و عجیب است، گفت: درک حقیقت شهادت جزء با شهادت برای انسان میسر نخواهد شد و این همان دلیل بر عظمت بر مقام شهید است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در جبهه های حق علیه باطل، ابراز داشت: شهدای روحانیت نماد حقانیت هم تایی عمل و سخن جامعه مبلغ دینی است که با ایمان به خدا ایمان در دلهای رزمندگان را فزونی بخشیدند.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه در برگزاری این اجلاسیه از طلاب این مدرسه علمیه یاری گرفته شد، گفت: طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای با اخلاص در برگزاری این همایش همکاری لازم را به کار بستند و حضوری فعال داشتند.

وی با اشاره به تأثیر اینگونه همایش ها و اجلاسیه ها در تقویت روحیه شهادت طلبی در میان طلبه و روحیه معنوی آنها، ادامه داد: انس با شهدا و منش شهدا از برکات این اجلاسیه برای طلاب خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر تداوم راه و مسیر شهدا، گفت: شهدا رفاه طلبی و تن پروری را کنار گذاشتن و با قبول سختی ها و شناخت مسیر حق در این راه قدم گذاشتن و امروز مسؤولیت ما پیروزی از راه شهیدان است./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات