۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۴۰۶۵۹
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي تشریح کرد؛

آسیب های جریان مهدویت

عضو هيأت علمی جامعة‌المصطفی گفت: حتي يك روايت نداريم كه گفته باشد به دنبال علائم ظهور بگرديد و هركسی اين كار را مي كند مانند كسي است كه آدرس انحرافي جاده را مي دهد، چرا كه ائمه اطهار(ع) گفته اند در دوره غيبت به دنبال وظايف خود كه همان رفتار و اخلاق مهدوي است باشيد.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي سه شنبه شب در جشن بزرگ آغاز امامت امام زمان(عج) كه در قائميه كاشان برگزار شد، موضوع غيبت و امام زمان(عج) را از نگراني‌ها و دغدغه هاي همه ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: در اسلام كمتر موضوعي مانند ظهور است كه اين همه روايات و حديث داشته باشد، با وجود اين همه ائمه اطهار نگران آخر الزمان به ويژه نگران دين و اعتقادات مردم بودند.

وي با تأكيد بر اينكه آسيب‌هاي مهدويت را بايد شناخت و اين آسيب ها است كه مهدويت را جاده اصلي منحرف مي كند، مهدويت را دچار دوازده آسيب دانست و افزود: بايد مراقب آفت‌ها و خطرات و آسيب‌هايي كه به جريان امام زمان لطمه مي زند باشيد و آنها را بشناسيد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي گفت: در كنفرانس اسرائيل در تل آويل، رييس كنفرانس اعلام كرد شيعه مانند پرنده اي است كه دو بال دارد، يك بال سرخ بنام عاشورا و يك بال سبز انتظار كه نمي توان اين دوبال ازشيعه گرفت، بنابراين براي اينكه شيعه را به زمين بزنيم بايد در عاشورا و انتظار شبهه ايجاد كرد و آسيب زد.

عضو هيأت علمی جامعة‌المصطفی از علائم ظهور و تطبيق علائم ظهور بعنوان اولين آسيب جريان مهدويت نام برد و افزود: علائم ظهور زياد است اما برخي قصه يمن و سوريه و پرچم هاي سياه و داعش و مرگ امير عبدالله را نشانه ظهور مي دانند در حاليكه اينها فقط علائم ظهور نيست بلكه علائم ديگري نيز وجود دارد، بنابراين ائمه اطهار(ع) در جاده غيبت علائم تابلوهايي را در جاده ظهور گذاشته اند تا انديشه مهدويت زنده بماند، اما گفته نشده بعد از هر تابلويي ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي، تابلوهاي اصلي جاده ظهور را پنج تابلو، صيحه آسمانی در ماه رمضان، خسف در بيدا، خروج سفياني، خروج يماني و قتل نفس زكيه دانست و خاطرنشان كرد: تاكنون هيچكدام از اين پنج علامت رخ نداده و مشخص هم نيست چه زماني رخ خواهد داد و ما اجازه نداريم اينها را تطبيق بدهيم.

به گفته وي، حتي يك روايت نداريم كه گفته باشد به دنبال علائم ظهور بگرديد و هركس اين كار را مي كند، مانند كسي است كه آدرس انحرافي جاده را مي دهد، چرا كه ائمه اطهار(ع) گفته اند در دوره غيبت به دنبال وظايف خود كه همان رفتار و اخلاق مهدوي است باشيد.  

عضو هيأت علمی جامعة‌المصطفی از اداي تشرف بعنوان دومين آسيب جريان مهدويت نام برد و عنوان كرد: هيچكس منكر تشرف نيست، اما امروز خيلي افراد دفتر و دستك و دكان بازكرده اند و مدعي هستند محضر امام زمان(عج) رسيده اند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي، همچنين از تعيين وقت بعنوان سومين آسيب جريان مهدوديت نام برد و با بيان اينكه اين انحرافات به مهدويت لطمه مي زند، ادامه داد: امام زمان به آخرين وكيل خود علي ابن محمد ثمري نامه نوشت اگر كسي تعيين وقت كرد و عجله كرد هلاك خواهد شد.

به گفته وي، زمان ظهور را هيچكس نمي داند و هيچكس اجازه ندارد وقت براي ظهور امام زمان تعيين كند چرا كه عقيده مردم سست خواهد شد.

وي برداشت غلط از غيبت را چهارمين آسيب جريان مهدوديت اعلام كرد و گفت: ما منتظر ظهور امام نيستيم، بلكه ما منتظر حضور امام زمان هستيم، امام زمان حاضر و فعال و در بين ما است و اين تصور كه امام زمان يك امام راكد و بايگاني و دور از صحنه است تصور اشتباه است، چرا كه امام زمان در همه جا حاضر است اما ظاهر نيست.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي، غفلت از فقيه و فقها را آسيب پنجم در زمان غيبت خواند و گفت: جدا شدن از فقيه و ولايت و حاكميت او آسيب است، برخي عاشق امام زمان هستند اما از فقيه و ولايت دور هستند در حاليكه دين را فقيه اداره مي كند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات