۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۴۰۶۷۷
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

اخلاق خوش و روی گشاده از دستورات سلوکی عالمان است

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: اخلاق خوش و روی گشاده از دستورات سیر و سلوکی بسیاری از عالمان و بزرگان به افراد مختلف به ویژه در رابطه با پدر و مادر است.
حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد برجسته حوزه علمیه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که شامگاه گذشته با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره)  در مسجد جامع ازگل برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، گفت: امام سجاد(ع) درباره احترام و بلند نکردن صدا بر والدین، این‌گونه دعا می‌کردند که خدایا کمک کن من با زبان و سخنی زیبا با پدر و مادرم سخن بگویم.

وی در رابطه با بیان خوش و سخن زیبا با پدر ومادر، افزود: والدین و فرزندان هر دو طرف باید مراقب باشند خدایی نکرده سخن ناروایی به یکدیگر نداشته باشند زیرا علاوه بر آثار و تبعات دنیوی در آخرت نیز سبب خسران آنها خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: همواره دعا و خواست ما از خداوند این باشد که توفیق مهربانی و رفق، مدارا، نرمی و دلسوزی با پدر و مادر را به ما عنایت کند تا وظایف خود را در مقابل آنها به خوبی انجام دهیم و در هر سنی ملاحظه احوالات آنها را داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای پدر و مادرها دعا کنیم که همان‌طور که این دو عزیز الهی ما را اکرام کردند و مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خداوند متعال نیز به آنها پاداش و جزای نیک عنایت کند و آنها را مورد اکرام و لطف خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان داشت: جوانان باید اخلاق خود را نرم کنند زیرا غضب در دو دنیا، مزاحم و سبب زیان آنها خواهد شد. اخلاق خوش و روی گشاده از دستورات سیر و سلوکی بسیاری از عالمان و بزرگان به افراد مختلف است؛ متأسفانه اخلاق ناپسند در جامعه امروز یکی از دلایل عمده طلاق در میان جوانان شده است، امروزه بعضی ازدواج‌ها به دلیل بداخلاقی‌ها و ناسازگاری‌های دو طرف، حتی به چند ماه هم نمی‌کشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه ربیع الاول سعی کنیم یک خُلق نیکو از پیامبر اکرم(ص) بگیریم. نبی مکرم(ص) فرمودند شبیه ترین شما به من آن کسی است که خُلق او از همه زیباتر باشد بنابراین بیش از هر کسی در گفت‌وگو با والدین مراقب باشیم تا توجه خاص خداوند متعال و رضای الهی را به خود جلب کنیم که خیر دنیا و آخرت را خواهیم برد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات