۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۴۰۷۱۶
کوتاه نوشت طلبگی؛

وحدت کلمه مؤلفه ایجابی مفهوم مقاومت

با رجوع به بیانات رهبر معظم انقلاب درمی یابیم که تقریبا از سال ۶۸ تا کنون در هیچ سالی نبوده مگر اینکه ایشان در مورد مسأله وحدت نکاتی را فرموده تا جایی که امروزه از ایشان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منادیان وحدت یاد می‌شود.
وحدت در کلام رهبر معظم انقلاب

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، توجه به وحدت کلمه از جمله مهماتی است که رهبر معظم انقلاب چه در سطح ملی و مسائل قومی و مذهبی و چه در سطح جهان اسلام و رابطه ملل و دول مسلمان به آن توجه بسیار دارند.

ایشان درباره این مسأله مهم می فرمایند: «من توصیه‌ام به مسئولان كشور، به نخبگان سیاسی، به برگزیدگان و برجستگان دینی، به آنهائی كه منطقه‌ی نفوذ كلمه‌ای در میان مردم دارند، این است: تا آنجا كه میتوانند، بر روی این اتحاد و انسجامِ باارزش ملت ایران تكیه كنند؛ ایمان به خدا و اتحاد، دین و اتحاد كلمه؛ این دو چیز است كه میتواند كشورها را، ملتها را روی پای خودشان نگه دارد؛ قدرت مقاومت به آنها بدهد؛ و ملت ایران بحمدالله از این دو برخوردار است»(مورخ: 18/5/1392).

همچنین در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در اهمیت این باره فرمودند: «درباره‌ی پیغمبر می فرماید که«حَریصٌ عَلَیکم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیم»(توبه: 128). نسبت به مؤمن دارای رأفت [امّا] اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم؛(فتح: 29) در مقابل کسانی‌که با شما دشمنی می­کنند و دشمن شما هستند «اَشِدّاء» باشید؛ یعنی سخت باشید؛ مثل خاکریزِ نرم نباشید که دشمن از هرجا خواست بتواند در شما نفوذ کند؛ مستحکم باشید، ایستاده باشید امّا «رُحَمآءُ بَینَهُم»، بین خودتان، دلهایتان با هم صاف باشد، با هم مهربان باشید؛ اسمها نتواند شما را از هم جدا کند، مرزهای جغرافیایی نتواند شما را با هم دشمن کند، مرزهای جغرافیایی نتواند ملّتها را در مقابل هم قرار بدهد؛ این از آن درسهای پیغمبر است. ما امروز - روز ولادت نبیّ اکرم - خوب است درس بگیریم؛ فقط تجلیل کردن و تعریف کردن از پیغمبر، کاری نیست که امروز از ما انتظار میرود؛ باید درس بگیریم، باید بخواهیم که آنچه را پیغمبر برای آن مبعوث شده است، تحقّق ببخشیم که عرض کردم اولویّت، امروز در دنیای اسلام اتّحاد است»(مورخ: 19/10/1393).

ایشان با این بیان که: «دشمن مکار بر آن است که با افروختن آتش جنگهای خانگی میان مسلمانان، انگیزه‌های مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف بکشاند»(مورخ: 8/7/1393)، هدف از این آتش افروختگی و ایجاد جنگهای خانگی را در بوجود آمدن حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و کارگزاران استکبار عنوان می­کنند و راه اندازی گروه های تروریستی تکفیری را ناشی از این سیاست خبیثانه دشمن در از بین بردن انگیزه مقاومت و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل می­دانند(برگرفته از بیانات معظم له در مورخ: 8/7/1393) و به همه هشدار می­دهند که: «این هشداری به همه‌ی ما است که مسئله‌ی اتحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملی و بین‌المللی خود بشماریم» (- بیانات در مورخ: 8/7/1393).

با رجوع به بیانات معظم له در میابیم که تقریبا از سال 68 تا کنون در هیچ سالی نبوده مگر اینکه ایشان در مورد مسأله وحدت نکاتی را فرموده تا جایی که امروزه از ایشان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منادیان وحدت یاد می‌شود./841/پ۲۰۲/س

حجت الاسلام داود موذنیان، پژوهشگر حوزه علمیه قم

ارسال نظرات