۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۰۹۰۴
خنجر از پشت...

مذاکره موشکی آدرس جدید تحریم

سریال برخی از اصلاح‌طلبان برای عادی جلوه دادن مذاکره موشکی با قدرت‌های خارجی ادامه دارد؛ از قرار معلوم در این سریال روزنامه‌های اصلاح‌طلب نقش اول را بازی می‌کنند و برخی چهره‌های اصلاح‌طلب پشت پرده این جریان قرار گرفته‌اند؛ اما سؤال اینجاست چرا روزنامه‌ای جرأت می‌کند که پذیرش محدودیت‌های نظامی مورد نظر دشمن را در داخل، توجیه و ترویج و تشویق به انجام آن کند؟
موشکی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، این رفتار برخی از اصلاح‌طلبان خاطرات تلخ روزهای فتنه 88 و وطن‌فروشی برخی جریانات سیاسی را زنده می‌سازد؛ روزهایی که در اوج ناآرامی‌های تهران،‌ اصلاح‌طلبان نگاه به کدخدا داشتند و با نامه‌نگاری و ارسال پیام به وزارت خارجه آمریکا به دنبال تحریم کشورمان بودند، نامه هشت صفحه‌ای که در نهم آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال جنبش سبز از ایران به آمریکا فرستاده شد.

روزنامه اصلاح‌طلب «جامعه فردا» در ادامه سریال روزنامه‌های انبوه اصلاح‌طلبان از جمله آرمان، سراغ مذاکره موشکی با تیتر «‌چرا باید برای موشک‌ها مذاکره کرد؟» رفته است. این روزنامه در برخی مطالب خود آورده است: در موضوع سوریه، ایران می‌تواند با این نگاه ایده «اسد یا همه‌چیز یا هیچ‌چیز» را کنار بگذارد.

یمن برخلاف سوریه و لبنان برای تهران نقطه استراتژیک محسوب نمی‌شود. مانند مذاکرات هسته‌ای پرونده موشک‌ها هم در اختیار دیپلمات‌های وزارت خارجه قرار بگیرد تا ادبیات حقوقی و سیاسی جایگزین نگاه نظامی شود.

اقدامی تامل‌برانگیر و عجیب که مطمئناً نه تنها هیچ منفعتی برای منافع ملی کشورمان ندارد بلکه در این برهه مطرح کردن آن از سوی یک طیف سیاسی در کشور پیامدهای منفی از داخل به خارج می‌فرستد. بهانه‌ای که برخی اصلاح‌طلبان یک‌بار در سال 88 انجام دادند و تشدید تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید را به همراه داشت و حالا به نظر می‌رسد، بازهم به دنبال همین سیاست خبیثانه و خصمانه خود رفته‌اند.

پیش‌تر آقای علی باقری، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اصرار برخی اصلاح‌طلبان برای انجام مذاکره موشکی گفته بود :‌ «این امر که دشمن به دنبال از بین بردن مؤلفه‌های قدرت ملی است جای تعجب ندارد، اما هم‌سویی، هم‌آوایی و هم‌گامی برخی مدعیان روشنفکری داخلی با دشمن و درعین‌حال سکوت برخی مدعیان انقلابی‌گری در قبال این هم‌آوایی و هم‌گامی، هم جای تعجب دارد و هم موجب تأسف است. عضو تیم مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای گفته بود: توانمندی‌های دفاعی و نظامی هر کشور ناموس آن ملت است و هیچ ملت باغیرتی حاضر نیست درباره ناموس خود با بیگانگان مذاکره یا معامله کند.

کسانی که با قلم و زبان خود برای پذیرش مطالبات متجاوزانه دشمن زمینه‌سازی کرده و ایجاد محدودیت در توانمندی‌های دفاعی را به‌عنوان یک هنجار در افکار عمومی جلوه می‌دهند، نباید درباره انقلابی بودن آنها بحث کرد، بلکه درباره اصالت ایرانی آنها باید تردید داشت. معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: چرا روزنامه‌ای جرأت می‌کند که پذیرش محدودیت‌های نظامی مورد نظر دشمن را در داخل، توجیه و ترویج کند؟ آیا این برخلاف صریح امنیت ملی نیست؟ آیا فرمانده کل قوا صریحاً مذاکره درباره موضوع موشکی را رد نکردند؟ چرا در قبال این اقدام مخل امنیت ملی، اقدام بازدارنده انجام نمی‌شود؟ ملت غیور ایران هیچ‌گاه در قبال تابوشکنی امنیت ملی ساکت نخواهد نشست.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: از طنزهای تلخ دوران ما این است،کسانی که سینه‌چاک توسعه غربی هستند، برای تحمیل محرومیت‌ها و محدودیت‌های هسته‌ای که دربرجام متجلی شد، جشن می‌گیرند و امروز با پررویی کامل برای توانمندی نظامی کشور بر اساس خواست دشمن نسخه می‌پیچند!‌» این سخنان باقری اما تنها برای تلنگر زدن به جریان انقلابی و دادن کدهایی برای هوشیاری بود تا بتوان جریان‌های خاص دنباله‌رو غرب را شناخت.  اینکه نقش آتی سریال مذاکره‌های موشکی در داخل را کدام روزنامه یا شخص اصلاح‌طلب بازی کند، مشخص نیست اما بی‌شک هدف آنها از طرح این‌گونه مسائل مشخص بوده و آن رساندن پیام چندصدایی به خارج و به‌خصوص آمریکا درباره مذاکره موشکی است تا آنها این کد را دریافت کنند که موشک و توان دفاعی خط قرمز همه مردم و مسوولان نظام نبوده است،‌ موضوعی که البته سرآغاز آن را آقای محمد نهاوندیان در مصاحبه با با CNN کلید زده بود. او گفته بود: «اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می‌تواند موضوع مذاکره میان ایران با کشورهای منطقه یا اروپا باشد.»

چنین تیترها و اظهاراتی در حالی از سوی برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها براین نکته که توان نظامی و دفاعی کشورمان قابل مذاکره نیست تاکید کرده‌اند. ایشان تصریح کردند: «بیاییم چانه بزنیم که چرا فلان ابزار دفاعی را داریم؟ چرا تولید می‌کنیم؟

چرا تحقیق می‌کنیم؟ درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی را افزایش می‌دهد، تأمین می‌کند یا پشتیبانی می‌کند با دشمن هیچ معامله‌ای نداریم و مسیر اقتدار را در پیش می‌گیریم.»

احتمالاً در این بین فرکانس‌های فرانسه نیز بهتر از آمریکا عمل کرده و پالس‌های اصلاح‌طلبان ایران را به‌خوبی دریافت کرده است به طوری‌که امانوئل مکرون رییس‌جمهور این کشور حرف از تحریم‌های موشکی می‌زند.

اصلاح‌طلبانی که روزی خواستار واگذاری مسوولیت مذاکره سوریه به وزارت خارجه با تز مصطفی تاج‌زاده بودند، حالا دست روی موضوعی گذاشته‌اند که این بار در آن موضوع تنها هستند و قاطبه مردم ایران نظری متفاوت با نظر آنان دارند.

در بیستم آبان ماه بود که روزنامه آرمان با انتشار سرمقاله‌ای بر لزوم مذاکره با اروپا درباره برنامه موشکی تاکید و با انتشار مطلبی از آقای احمد نقیب‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیشنهاد مذاکره موشکی را مطرح کرد. در بخشی از یادداشت نقیب زاده که در روزنامه آرمان چاپ شده، آمده است: «مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیرقابل بازگشت تبدیل شود. البته ایران هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به اهداف خودش رسیده و قادر است این برنامه‌ها را در همین نقطه کنونی متوقف کند. برد بیش از 2هزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست.» وی در سرمقاله روزنامه آرمان در اظهاراتی غیر منطقی و مغایر با منافع ملی پیشنهاد داد: «بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره، خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند. عربستان نیز یکی از کشورهایی است که به‌طور مستقیم می‌تواند از سامانه‌های موشکی ایران آسیب و لطمه جدی ببیند.» احتمالاً با روندی که برخی اصلاح‌طلبان در پیش گرفتند باید منتظر هنرنمایی‌های دیگری از سوی آنان باشیم اما بهتر است در این بین مسوولان دولتی از جمله حجت الاسلام حسن روحانی که پیش از این بر غیرقابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان تاکید و موضع صریح و قاطعی گرفته بود، این‌بار هم موضع قاطع خود را در قبال این موضع اصلاح‌طلبان اعلام کند، چراکه در غیر این‌صورت چه بسا شاهد بهانه‌گیری‌های جدید آمریکا و متحدان اروپایی این کشور برای اعمال تحریم‌های جدید باشیم.

واکنش کاربران توییتر به عادی‌سازی مذاکره موشکی

ترکاشوند مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس: چراغ سبزهای اردوگاه # اصلاحات به غرب برای تحمیل # برجام_موشکی به ایران تمامی ندارد تیتر امروز # جامعه_فردا رو ببینید.
رضا فلاحی: عجب رقابتی است در وطن فروشی...!
#برجام_موشکی  # جامعه_فردا
محمدرضا: گویا برخی از مطبوعات پایگاه دشمن شده‌اند
# جامعه_فردا # گرای_مذاکره_موشکی
 کاربر دیگری به‌نام «محمد» نوشته است: تو رو خدا این تیترها رو یه وقت ارزون ندید بره، امنیت یه مملکته رو دارید می‌فروشید #جامعه_فردا
 امی غفاری:‌ چرا نگران # جامعه_فردا نباشیم وقتی # داعش تو ایران روزنامه داره #مذاکره # موشک
 مصطفی وثوق‌کیا: این‌ها روزنامه‌نگار هستند واقعاً؟ این‌ها عمله دشمن هستند آقای امنیت ملی کجایی؟ #جامعه_فردا #گرای_مذاکره_موشکی
 سها صالح:‌ از #حاج_بابایی درباره پیشنهاد #جامعه_فردا برای مذاکره درباره #موشک پس از نابودی داعش پرسیدیم، گفت: با این حساب چند وقت دیگه باید درباره تعطیلی مساجدمون هم با آمریکایی‌ها #مذاکره کنیم!
  مسعود کارگر: نجاست و وقاحت را نه از پس ژست پوپولیسم‌شان، بلکه در استایل اپوزوسیونی و تکنوکراتی شان باید یافت آنجا که از بیت‌المال برای هتک امنیت ملی استفاده و در سایه رأفت حاکمیت با قباحت حقانیت آن را به چالش می‌کشند #جامعه_فردا #مزدور
  حامد پهلوانی: حضرت آقا در دیدار بسیجیان سال ۹۶ :«بعضی‌ها در داخل بوقچی دشمن شده‌اند...» #جامعه_فردا #برجام_۲
  آقای مهندس: دو روز کیهان رو به دلیل تیتری که خلاف امنیت ملی تشخیص دادند تعطیل کردند. حالا با روزنامه #جامعه_فردا چه می‌کنند؟ کدومشون خلاف امنیت ملی بوده؟
   علی صابونچی: اگر واقعاً سیاسی کار نیستید و #امنیت_ملی بهانه سیاسی بازی‌تان! نیست باید با #تیتر حقیرانه #روزنامه #جامعه_فردا برخورد شود هر چند که بعید می دانم آبی گرم شود. نهایتاً اینکه بهشون بگن بی‌ادب! در همین حد!/
۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات