۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۰۲۲
با حضور مدیر حوزه و وزیر اطلاعات؛

از کتاب «آیت الله العظمی نوری همدانی به روایت اسناد ساواک» رونمایی شد

مراسم رونمايي از کتاب «آیت الله العظمی نوری همدانی به روایت اسناد ساواک» با حضور وزیر اطلاعات در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.
مراسم رونمايي از کتاب حضرت آیت الله  نوری همدانی  به روایت اسناد ساواک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمايي از کتاب «آیت الله العظمی نوری همدانی  به روایت اسناد ساواک» امروز با حضور وزیر اطلاعات در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه، آیت الله فقیهی، حجت الاسلام والمسلمین علوی؛ وزیر اطلاعات،  حجت الاسلام ذوالنور، احمد امیرآبادی و جمعی دیگر از مسؤولان حضور داشتند.

در این همایش وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آفرینی مؤثر علما و روحانیت در مسیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسناد ساواک نشان دهنده این مجاهدت ها بوده و جوانان و نسل های امروز و آینده باید از این مسائل خبردار باشند تا بدانند انقلاب اسلامی به چه سختی هایی به دست آمده است.

نماینده خبرگان رهبری از قرار دادن اسناد ساواک در اختیار جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در انتشار اسناد، گزینشی عمل نمی کنیم و خود را تحت تأثیر گروهی قرار نمی دهیم چرا که وزارت اطلاعات فراجناحی بوده خود را تحت امر  ولایت می داند؛ از این رو این وزارت با همین نگاه به انتشار و تدوین کتبی درباره اسناد ساواک پرداخته است.

وی اضافه کرد: انتشار اسناد ساواک درباره بیش از 50 نفر از علمای دین در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفته که امروز رونمایی از اسناد ساواک درباره حضرت آیت الله نوری همدانی را خواهیم داشت.

وزیر اطلاعات با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی، از این مرجع تقلید به عنوان الگوی مبارزان انقلاب یاد کرد و گفت: ایشان در زمینه های گوناگون به ویژه جریان 19 دی نقش آفرینی ویژه داشتند و به هدایت مردم پرداختند.

در ادامه، آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه با با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: حوزه های علمیه در کنار مردم و اصناف گوناگون در پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند و این نقش آفرینی ادامه دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید را از چهره های ممتاز انقلاب اسلامی و شخصیتی همراه با علم، فضل و فقاهت دانستند.

در پایان این مراسم از کتاب «آیت الله العظمی نوری همدانی به روایت اسناد ساواک» با حضور مسؤلان حوزوی و کشوری رونمایی شد./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات