۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۱۰۴۲
مدیر مدرسه علمیه شهرستان ایوان:

بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات جامعه است

مدیر مدرسه علمیه شهرستان ایوان گفت: اگر خانواده ها معنویات را در اولویت قرار دهند و دست از بهانه گیری های نابجا بکشند قطعا امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده سهل شده و جوانان به راحتی می توانند برای تشکیل خانواده که اصلی ترین بنیان اجتماعی است، اقدام کنند.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسن فریادی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان ایوان، پنجشنبه شب در مراسمی که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه برگزار شد، اظهار داشت: عفت نگهداری نفس از چیزهای حرام است.

وی افزود: عفیف به کسانی اطلاق می شود که در برابر خواسته های نفسانی مقاومت کرده و خود را در معرض گناه قرار ندهند و از ارتکاب گناه و معاصی خودداری کنند.

حجت الاسلام فریادی خاطر نشان کرد: شناخت و آگاهی از فواید عفاف و مضرات بی عفتی یکی از زمینه های رشد عفاف است که حضرت امیرمومنان(ع) فرمودند؛ هر که آگاه باشد از انجام گناه جلوگیری خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان ایوان بیان داشت: آگاهی از طریق مختلف می توان به دست آید که گاهی با مطالعه کتاب و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده و گاهی هم با عبرت گرفتن از حوادث زمان و تجربیاتی که دیگران داشته اند چرا که به گفته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عبرت موجب پاکدامنی می شود.

وی با بیان اینکه عفت منشأ همه خوبی ها است، گفت: عفت و عفاف همانند گنجی گرانبهاست که در وجود انسان به امانت گذاشته شده است که سبب مصونیت انسان از لغزش ها و معاصی خواهد بود.

این مدرس حوزه تاکید کرد: انسان در سایه عفاف، عزت پیدا می کند و کسانی بدون رعایت عفاف زندگی می کنند نزد هیچ احدی منزلتی ندارند و عزت و سربلندی مخصوص کسانی است که عفت پیشه هستند.

حجت الاسلام فریادی در ادامه به الگوی زندگانی پیامبر اسلام(ص) برای همه افراد اشاره کرد و افزود: زندگی رسول خدا در تمامی ابعاد برای همه افراد چه مسلمان و چه غیر مسلمان مناسب ترین الگو خواهد بود و کسانی که از برنامه تربیتی رسول خدا(ص) استفاده می کنند قطعا در دو دنیا سربلند خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان ایوان تصریح کرد: امروزه یکی از معضلات اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج است که همین مساله دارای دلایل گوناگون فردی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج پرداختن به مسائل دنیوی و بی اعتنایی به معنویات است که می توان آن را در خرج های سنگین، مهریه های گرانقمیت، مقایسه کردن ها دانست.

این مدرس حوزه عنوان داشت: اگر خانواده ها معنویات را در اولویت قرار دهند و دست از بهانه گیری های نابجا بکشند قطعا امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده سهل شده و جوانان به راحتی می توانند برای تشکیل خانواده که اصلی ترین بنیان اجتماعی است، اقدام کنند.

حجت الاسلام فریادی بیان کرد: الگو قرار دادن پیامبر و اهل بیت مطهرش در تمامی ابعاد زندگی خود سبب می شود آرامش فردی و اجتماعی به دست آورد و اینکه کسی که از این مکتب و مدرسه الگو گرفته در مسیر سعادتمندی قدم نهاده است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات