۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۴۱۱۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد؛

برگزاری طرح امین با حضور روحانیان در ۱۵۰ مدرسه قم

شیخ الاسلام گفت:۱۵۰ مدرسه در استان قم طرح امین را برگزار می کنند، در طرح امین یک روحانی در مدرسه حضور پیدا کرده و مسائل اخلاقی و تربیتی را مطرح می کند.
شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش قم پرداخت و گفت: امروز نقشه راه ما در برنامه های آموزشی، تربیتی و فرهنگی دانش آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

وی افزود: این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و با تأیید رهبر معظم انقلاب امروز به عنوان نقشه راه و برنامه های ما در نظام آموزش و پرورش قرار دارد، عناصر اصلی و تأثیر گذار این سند تلاش، ایمان، علم، عمل و اخلاق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که فرهنگیان تلاش می کنند که به آرمان ها دست پیدا کنیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان قم 241 هزار دانش آموز در بیش از هزار و 400 کد واحد آموزشی در مجموعه خود دارد.

وی ادامه داد: 23 هزار و 500 همکار فرهنگی درآموزش و پرورش فعالیت دارند و در راستای عملی شدن برنامه های سند تحول بنیادین انجام وظیفه می کنند، سعی ما این است که بر مبنای سند انسان هایی مؤمن، متعهد، باتقوا، مسؤولیت پذیر، عدالت خواه، ظلم ستیز، جهادگر، ایثارگر، ولایتمدار، منتظر ظهور، خود باور، دارای عزت نفس، امانتدار و دارای اخلاق اسلامی تربیت شود.

شیخ الاسلام با بیان این که همکاری والدین با معلمان سبب رشد بیشتر دانش آموزان می شود، ابراز داشت: اعتقاد ما در آموزش و پرورش این است که مثلث مدرسه، خانواده و جامعه باید در کنار یکدیگر قرار گیرد، اگر این امر محقق شود شاهد توفیق و پیشرفت مسائل تربیتی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: باید به دنبال یک نگاه زیر ساختی بوده و تربیت را در درون دانش آموزان نهادینه کنیم، در تدوین سند تحول بنیادین صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت حضور داشتند، دانش آموزان استان قم در بخش برادران و خواهران امسال رتبه نخست مسابقات قرآن، عترت و نماز را از آن خود کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: امروز طرح مصباح الهدی در سطح دانش آموزان برگزار می شود که مربوط به عرصه امام شناسی است، همچمنین برای آشنایی با احکام برنامه های خوبی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید در درون خود نگاه واقعی تربیت را ترسیم و در عمل ثابت کنند، 150 مدرسه در استان قم طرح امین را برگزار می کنند، در طرح امین یک روحانی در مدرسه حضور پیدا کرده و مسائل اخلاقی و تربیتی را مطرح می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم  گفت: آموزش و پرورش کمبودهای فراوانی در زمینه های گوناگون داشت اما با این وجود در این مدت 140 مدرسه دراستان ساخته شده است.

وی همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت شهادت طلبه و معلم شهید مجید عسکری جمکرانی را قرائت کرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات