۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۳۰۲
نوشتاری برای سبک زندگی؛

آموزش دینی کودکان سلامت جامعه را تضمین می‌کند

اهمیت دادن به آموزش اصول دینی و اخلاقی کودکان، امنیت و سلامت جامعه فردا را تضمین می کند، زیرا روان کودک برای پذیرش تعالیم احکام صحیح ایمانی و اخلاقی مانند زمین مستعدی است که هر بذری را در خود پرورش می‌دهد.
تربیت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چادری را که رضاخان منفور با همه گستاخی و بی‌پروایی‌اش نتوانست از سر زنان با ایمان و با حیای ایرانی بردارد، امروز دشمن خیانتکار با سیاست های بسیار عمیق و القای شبهه ها و ترویج افکار روشنفکر مآبانه خود، بسیار راحت و آسان آن را نشانه گرفت و با از بین بردن چادر، سایر معیارهای حجاب را نیز کمرنگ و متزلزل کرد.

دشمن با تبلیغ واژه های فریبنده آزادی، تربیت و فرهنگ روز، جلوه گری و خودنمایی زنان و دختران را ترویج داد و با زمینه سازی اشتغال و اختلاط زنان و مردان در مراکز عمومی، سد عفت و شرف آنان را درهم کوبید و اسا گرم خانواده را درهم ریخت!

استعمار، مانتو، مقنعه، روسری و لباس های مهیّج و مبتذل را جایگزین چادر و حجاب فاطمی(س) کرد و پس از موفقیت در این توطئه شوم، درصدد شکستن قبح بی حجابی در سطح کشور برآمده که در صورت سهل انگاری در مقابله با این حریم شکنی، کشور اسلامی ما به بی حجابی کامل و رسوایی و ابتذال کشیده خواهد شد، چراکه دشن به هیچ نوع پوششی، خواه چادر، خواه مانتو و روسری و یا هر نوع پوشش دیگر تمایل نداشته، آنچه او می خواهد بی حجابی کامل و به فساد کشیدن جامعه اسلامی و تسلط بر کشور است.

به این پیام بی شرمانه دشمن خیانت‌کار توجه فرمایید: مستر هِمفِر(جاسوس انگلیسی) می گوید: ... باید زنان مسلمان را از زیر چادر بیرون بکشیم و پس از آن جوانان را تحریک کنیم دنبال آنان بیفتند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد.(بهشت جوانان:519 به نقل از خاطرات مستر همفر:112)

خداوند سبحان خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: یهود و نصاری هرگز از تو راضی نخواهند شد مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی(و تسلیم خواسته های آنان شوی)، به دشمنان بگو: تنها راه خداوند، راه هدایت و رستگاری است.(بقره/120)

وظیفه چیست؟

اصلاح و ارشاد خانواده

خداوند در قرآن مجید می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانواده خویش را از آتش جهنم حفظ کنید...(تحریم/6)

مدیریت و سرپرستی نظام خانواده، تعلیم و تربیت صحیح اسلامی زن و فرزندان به عهده مرد است؛ کودکان که هم‌اکنون در کانون کوچک خانواده پرورش می یابند، زن و مردان آینده اجتماع خواهند بود.

اجتماع بزرگ ما نیز از همین اطفال و خانواده های کوچک تشکیل می شود، اهمیت دادن به آموزش اصول دینی و اخلاقی کودکان، امنیت و سلامت جامعه فردا را تضمین می کند، زیرا روان کودک برای پذیرش تعالیم احکام صحیح ایمانی و اخلاقی مانند زمین مستعدی است که هر بذری را در خود پرورش می دهد.

از این رو دشمن و استکبار جهانی به منظور فاسد کردن کودکان، نوجوانان و جوانان با همه قدرت و وسایل گوناگون زمینه انحراف اخلاقی و ترویج بی عفتی به خصوص جلوه‌گری و خودنمای زنان را در جامعه اسلامی فراهم کرده است!

بنابراین بر هر مردی واجب است با دقت و آگاهی لازم، ضمن مراقبت از اعضای خانواده خود، آنان را با احکام و مبانی دین آشنا کرده و وادارشان کند تا دستورات دین را در زندگی خود به اجرا در آورند و با یادآوری آثار تخریبی گناه و رفتارهای ناهنجار، به خصوص آسیب های ناشی از بدحجابی و بی بندوباری، آنان را برای مقابله با مظاهر ویرانگر تهاجم فرهنگی آماده کند تا تبلیغات مسموم دشمن موجب اغفال و گمراهی آنان نشود.

معلمان و استادان مقاطع مختلف تحصیل نیز که سِمَت و مقام پدری نسبت به محصلین دارند، باید فلسفه حجاب و عفاف را به صورت جدی در اولویت برنامه های اصلی درسی قرار داده، آثار تخریبی بی حجابی و بی عفتی را به آنان یادآور شوند./۸۴۱/ت۳۰۲/س

منبع: کتاب «حجاب عزت است یا اسارت؟» نوشته محمدصادق ذبیحی

ارسال نظرات