۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۴۱۳۱۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

مطالعه آثار امام و رهبری برای طلاب، واجب عینی است

حجت الاسلام میثمی با بیان این که مطالعه آثار امام و رهبری برای طلاب، واجب عینی است، گفت: کتاب های طرح کلی اندیشه ولایت در زمان امروز، طلاب را از جبهه استعمار غرب، روشنفکری غرب زده، سکولاریسم و تحجر در حوزه دور نگه می دارد.
میثمی ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام علی میثمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در جلسه افتتاحیه کانون اندیشه ولایت حوزه علمیه علوی، گفت: طرح اندیشه ولایت فقط به خواندن کتاب نیست بلکه یک بستر آماده برای پژوهش طلاب در کشور شناخته می شود.

وی افزود: طلاب زمانی می توانند درک خوبی از اسلام و کتب شیعه داشته باشند که در این طرح کلی اندیشه ولایت شرکت کنند و بتوانند خودشان را با طرح اندیشه اسلامی، انس دهند.

حجت الاسلام میثمی با بیان این که انقلاب اسلامی نیازمند انسان های کارآمد است، ابراز داشت: روحانیت عقبه فکری جبهه مقاوت اسلامی بوده و جوانانی که می خواهند امروزه در مقابل ظلم بایستند باید به بخشی از روحانیان، اعتماد کنند زیرا قرار گرفتن مردم در کنار فقها پیروزی حتمی را برای مردم حاصل می کند.

وی با با بیان این که کتاب های طرح اندیشه ولایت انسان را در مسیر مقدس خدا قرار داده و در مقابل ظلم های دشمن حفظ می کند، خاطرنشان کرد: در کشور ما سلسله های قاجار و پهلوی، علیه روحانیت کار می کردند و اسلام ستیزی و مقاومت ستیزی کردند، ما امروز سر سفره ای آماده نشسته ایم که خون، پای آن داده شده و اگر ارزش آن را ندانیم، ممکن است انقلاب را از دست بدهیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، بیان داشت: مدیران و اساتید حوزه های علمیه باید کتاب های طرح اندیشه اسلامی را مطالعه کنند.

وی در جواب به این سوال که چطور می شود اعتماد خط مقاومت به روحانیت از دست می رود، تصریح کرد: از وقتی که خط مقاومت احساس می کند که جبهه مقاومت، قرائت امام خمینی از اسلام را بهتر از روحانیت می فهمد و بهتر به آن عمل می کند، سبب می شود که اعتماد به روحانیت از دست برود.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که دعوا سر اصل اسلام نیست بلکه دعوا سر قرائت از اسلام است، اظهار داشت: اهل سنت، قرائتی از اسلام را قبول کردند که خلیفه اول نماینده اش بود، امروز هم پرچم داعش، لا اله الا الله دارد، پرچم ما هم الله دارد، کدام قرائت صحیح است؟ و یک مسلمان زمانی راه صحیح را می تواند انتخاب کند که در زندگی خود بصیرت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه های امام و رهبری انسان را در خط مقاومت قرار می دهد و کسی که در کشور از خط رهبری جدا شود، همچون کسی بوده که از خط اهل بیت جدا شده است.

حجت الاسلام میثمی با بیان این که مطالعه آثار امام و رهبری برای طلاب، واجب عینی است، بیان داشت: طلاب بدانند که وقت کم بوده و خطر دشمن هر لحظه ما را تهدید می کند و طلاب نباید در حوزه های علمیه از جهت درس خواندن کم کاری کنند و بدانند که هر چه قدر که ما در راه امام زمان، کم کاری کنیم، خط مقاومت بیشتر هزینه می دهد.

وی اظهار داشت: طلابی که در حوزه های علمیه خوب درس نمی خوانند و وقت خود را هدر می دهند، رزمندگان مقاومت در آخرت از  آن ها شکایت می کنند و طلاب باید در حوزه های علمیه هم درس را خوب خوانده و هم با آثار امام و رهبری انس بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این که کتاب های کلامی طرح اندیشه ولایت برای شروع بهترین کتاب ها برای طلاب  محسوب می شوند، تأکید کرد: کتاب های طرح کلی اندیشه ولایت در زمان امروز طلاب را از جبهه استعمار غرب، روشنفکری غرب زده، سکولاریسم و تحجر در حوزه دور می کند./9707/پ۲۰۲/ی

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات