۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۴۵۶
کارشناس دینی مطرح کرد؛

جامعه امروز نیازمند تربیت مهدوی

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی گفت: اگر فضای حاکم بر جامعه، دارای فرهنگ انتظار نباشد، تربیت نسل نو و آشنا کردن آنها با ارزش های دینی بسیار مشکل خواهد شد.
مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی

حجت الاسلام احمد رضائیان، مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: ارزش­ های انتظار و ویژگی‏ های عصر ظهور باید در جامعه منتظر به فراوانی یافت ‏شود، حال اگر فضای حاکم بر جامعه، دارای فرهنگ انتظار نباشد، تربیت نسل نو و آشنا کردن آن ها با ارزش های دینی بسیار مشکل خواهد بود و باید برای این امر برنامه ریزی های دقیقی ترتیب داده شود.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی اظهار داشت:امام زمان(عج) در سال ۲۵۵ به دنیا آمدند و پس از شهادت پدر بزرگوارشان در پنج سالگیبه امامت رسیدند، غیبت صغری 72 سال به طول انجامید، چهار نفر با عنوان نواب اربعه با ایشان به صورت مستقیم در ارتباط بودند و پاسخ به سوالات مردم از سوی این چهار تن انجام می گرفت.

حجت الاسلام رضائیان با بیان اینکه دعا برای ظهور امام زمان(عج) وظایف مهم شیعیان است، گفت: جهان پس از ظهور حضرت مهدی(عج) در حکومت ایشان قرار خواهد گرفت و گرفتاری ها، مشکلات، غم و غصه از بین می رود.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی اضافه کرد: پیروان امام زمان(عج) باید در اعمال، کردار، رفتار، گفتار و زندگی خویش تابع ایشان بوده و رضایت حضرت را نسبت به خود جلب کنند.

حجت الاسلام رضائیان خاطرنشان کرد: شیعیان در زمان غیبت کبری باید خواسته های امام زمان(عج) را رعایت کرده و عدالت را در جامعه اسلامی برقرار کنند تا حضرت ظهور کرده و چشم آن ها به جمال نورانی ایشان روشن شود.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی بیان کرد: عمل به دستورات اسلام و خواسته های امام زمان(عج)، در جامعه اسلامی امری ضروری استو زمینه ساز ظهورمنجی حق خواهد بود.

حجت الاسلام رضائیان گفت:برپایی عدالت، نماز، روزه، خمس و زکات در جامعه و دوری از دروغ، تهمت و غیبت میان مردم،از ویژگی های زمان ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی افزود: زنده نگاه داشتن و یاد حضرت مهدی(عج) انسان را از گناه باز می دارد، از این رو ما باید عاشق ایشان بوده و با عمل به دستورات دینی سبب تعجیل در فرج دوازدهمین امام بزرگوار خویش شویم.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه خطاکاران از عدالت فرار می کنند، افزود: امام زمان(عج) برپایی حق و حقیقت در جامعه است لذا افرادی که دستورات اسلام را زیر پا می گذارند خواهان ظهور ایشان نخواهند بود./842/ت303/س

ارسال نظرات