۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۶۸۵
با حضور آیت الله ری شهری؛

۱۹ حافظ کل قرآن در حرم سیدالکریم تجلیل شدند

مراسم تجلیل از ۱۹ حافظ کل قرآن"دانش آموختگان مرکز قرآنی آستان عبدالعظیم حسنی(ع)" صبح امروز با حضور آیت الله ری شهری برگزار شد.
حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، آیین تجلیل از 19 حافظ کل قرآن کریم "دانش آموختگان مرکز قرآنی حرم سیدالکریم(ع)" که اغلب از نونهالان و نوجوانان هستند، صبح امروز با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در تالار شیخ صدوق این آستان مقدسه برگزار شد.

مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از سال 1369 شروع به فعالیت کرده و طی 27 سال فعالیت اقدام به تربیت حافظان قرآن کریم در اجزاء مختلف از جمله 246 حافظ کل قرآن کرده است.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله توسط محمد کاظمی از قاریان حرم آغاز شد. اجرای این برنامه را محمدرضا پور معین بر عهده داشت.

در ادامه برنامه، کلیپی از بیانات رهبر انقلاب درباره شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) با گزیده ای از تصاویر فیلم فاخر محمد رسول الله (ص) پخش شد.

در ادامه گروه همخوانی و تواشیح محمد رسول الله(ص) به اجرای دو اثر پرداختند.

گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) مشمتل بر 14 گروه همخوانی و همراهی 80 فعال قرآنی تشکیل می شود که آثار متعددی از این گروه همچون اثر اسماء الحسنی که مورد تفقد رهبر انقلاب قرار گرفت، از جمله آثار این گروه است.

پس از اجرای همخوانی، کلیپی از چهره های برگزیده و حافظان کل قرآن به نمایش درآمد و هر یک از این حافظان چند دقیقه درباره قرآن و پیامدهای حفظ قرآن سخن گفتند. 

سخنرانی عباس سلیمی معاون امور فرهنگی و امور زائران  حرم عبدالعظیم (ع) و از فعالان پیشکسوت قرآنی کشورمان طی سخنانی با بیان اینکه از آغاز آفرینش مخاطرات و تهدیدات فراوانی بر سر راه انسان بوده است، گفت: ابلیس در آغاز آفرینش از راه خدعه وارد شد و به عنوان یک نصیحت کننده بر سر پدر و مادران حضرت آدم و حوا در آمد و با ادبیاتی خطاب به خداوند این چنین داشت (قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ) [شیطان] گفت پس به عزت تو سوگند که همگى را جدا از راه به در مى برم.

قسم شیطان برای گمراهی انسان

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: شیطان مانند خون در رگ های انسان جریان دارد؛ در برابر این همه خدعه و تهدید، چگونه می توان سعادتمند شد.

سلیمی راه برون رفت از تهدیدات ابلیس را انس و الفت انسان با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش بزرگان دین، هر جوانی که با قرآن مانوس شود، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه قرائت قرآن و به طریق اولی حفظ قرآن مصونیت را در پی خواهد داشت گفت: سعادت و خوشبختی نسل آینده در سه مرحله انس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن خلاصه می شود.

وی با اشاره فعالیت های قرآنی آستان سید الکریم(ع) گفت: آستان مقدس علدالعظیم (ع) با رهنمودهای تولیت آیت الله ری شهری که خود حافظ قرآن هستند و امروز جلسات تفسیر قرآن دارند  اقدامات قرآن قابل ملاحظه ای دارد.

سلیمی با بیان اینکه تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی با مجاهدت اساتید و کارشناسان آستان حاصل شده است افزود: تجلیل امروز از 19 حافظ کل قرآن بخشی از زحمات این عزیزان است.

وی در پایان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خاطر نشان کرد: آستان مقدس سید الکریم(ع) تحت نظارت رهبر معظم انقلاب خود را در تحقق فرمایش رهبر معظم سهیم می داند اما این مهم با حمایت های مسولان و اختصاص بودجه ویژه به موضوع حفظ قرآن امکان پذیر و بیش از پیش خواهد شد.

در پایان نیز با حضور آیت الله ری شهری در جایگاه از حافظان کل قرآن تقدیر شد.

اسامی 19 حافظ کل قرآن بدین شرح است:

امیر محمد سنگری، ریحانه سنگری، طاهره رحیمی، محمدرسول کریمی راد، محمد مهدی سواران، میلاد قشقایی، محمدحسن گودرزی، علیرضا بهزادی دوست، فرحان توکلی، امیرحسین محبی راد، محمدامین محبی راد
مجید اسکندری، ریحانه مومن زاده، رابعه مومن زاده، فاطمه حبیبی، سیده حدیثه صالحی، عذرا اکبری، فاطمه عباسی سمنانی، زهرا ایماقی./۹۶۹/
/۱۰۲/خ

ارسال نظرات