۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۷۰۵
آیت‌الله ری شهری:

صراط مستقیم راه رسیدن به خداوند است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام صراط مستقیم مانع تبعیت انسان از هوای نفس است، گفت: بهترین راه برای رسیدن به انسانیت گام نهادن در مسیر الهی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: انسان مدام باید از خداوند بخواهد که او را به کوری دل مبتلا نکند.

وی افزود: کوری دل ثمره خروج انسان از مسیر الهی است، مقصود از راه خداوند درست زندگی کردن است.

آیت الله محمدی ری شهری بهترین راه برای رسیدن به انسانیت را گام نهادن در مسیر الهی بیان کرد و اظهار داشت: راه خداوند در آیات و روایات چند معنا دارد گاهی اهدنا الصراط المستقیم معنا می‌شود که منظور از صراط همان دین اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام الهی، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: بگو خداوند مرا به راه راست هدایت کرده است؛ راه درست زندگی، حرکت در مسیر دین استوار ابراهیم حق جو است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: اسلام که دین همه انبیای الهی است همان راه راست به شمار می‌رود.

مفسر قرآن کریم تبعیت از قرآن کریم را نیز راه راست بیان کرد و گفت: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: راه راست کتاب خداست؛ مقصود دیگر صراط معرفت داشتن نسبت به خداوند است امام صادق(ع) می‌فرمایند: مقصود از صراط مستقیم راه شناخت خداوند است.

آیت الله ری شهری در پایان چهارمین معنای صراط مستقیم را محبت خداوند دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: ما را به راهی هدایت کن که راه درست باشد تا ما را به محبت تو برساند، راهی که نمی‌گذارد تابع هوای نفس شویم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات