۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۷۱۰
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

وحدت علما زمینه ساز اتحاد جوامع اسلامی است

استادحوزه علمیه قم با بیان اینکه وحدت علما زمینه ساز تقریب جوامع اسلامی است، گفت: وحدت و یکپارچگی علمای اسلام سبب تأثیرپذیری دولت های اسلامی از ایشان می شود و جوامع اسلامی را به هم نزدیک می کند.
آیت الله احمدی فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک هفته وحدت و اعیاد سعید پیش رو، به بررسی کلامی واژه «وحدت» پرداخت و اظهار داشت: وحدت و تقریب دو معنا مشابه اما با ویژگی های متفاوت هستند و ممکن است که با توجه به ویژگی هایی که در وحدت ذکر می شود، بهتر باشد که واژه تقریب را به کار ببریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: تقریب به معنای نزدیک شدن و دوری از کشمکش است و در این جهت عمدتا علمای اسلام نقش اساسی دارند.

وی در ادامه ابراز داشت: هر چه علما در زمینه وحدت همت کنند، مردم هم به سمت تقریب حرکت می کنند؛ حتی دولت هایی که مصلحت کامل این تأکیدات اهل دین را ندانند، وقتی می بینند که علما با هم نزدیک هستند، آن ها نیز تأثیر می پذیرند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی ادامه داد: در چنین شرایطی که علما و دولت به وحدت برسند، همه مردم جامعه و در سطح وسیع تر، همه امت اسلام نیز به وحدت می رسند و بر مسائل اسلامی که جنبه بین المللی دارد، هم نظر می شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس اسلامی وحدت در تهران، تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس عظیم در دنیای اسلام بسیار خوب و به جا و در نوع خود بی نظیر است و اثرات آن هم تا سال ها باقی می ماند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت امت اسلامی، جنبه الهی و معنوی دارد که در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» به آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه امروز در موقعیت سیاسی و اجتماعی خاصی قرار داریم، تصریح کرد: هر اندازه که وحدت تقویت و تقریب حاصل شود، به نفع جبهه حق و اسلام است؛ در واقع وحدت همچون نماز، تکلیفی واجب و عملی است که موجب خشنودی خدای متعال و امام زمان(عج) می شود و برای مرم جهان نیز برکات زیادی به همراه دارد.

وی در پایان با اشاره به ایام ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان داشت: امیدواریم در این ایام پر برکت، شاهد تقویت تقریب در امت اسلامی باشیم./۸۴۰/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات