۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۱۳۷

جمهوری اسلامی ایران جنبه الهی وحدت را در نظر دارد

اهتمام و برگزاری کنفرانس تقریب بین مذاهب از سوی ایران برخلاف برخی دیدگاه ها جنبه سیاسی و استراتژیکی ندارد وجمهوری اسلامی جنبه الهی وحدت را در نظر دارد.
شیخ تاج الدین الهلالی مفتی سابق استرالیا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ تاج الدین الهلالی مفتی سابق استرالیا به عنوان یکی از سخنرانان نشست عمومی سی و یکمین کنفرانس وحدت ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) در سخنانی به مسئله قدس اشاره کرد و گفت :امام خمینی زمانی که انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری می کرد بر این نکته تاکید داشت که امروز نوبت ایران و فردا نوبت قدس است.
 
وی ادامه داد: ما نیز در حال حاضر همین حرف را میزنیم و می گوییم هیچکس حق خرید و فروش قدس را ندارد و این شهر متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است.
 
رییس شورای اداری بیداری و میانه روی قاهره در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اندیشمندان جهان اسلام در خصوص حضور خود در این کنفرانس گفت: من وقتی به این کنفرانس دعوت شدم به شدت علاقمند بودم تا با حضور در اینجا بدانم رمز اهتمام جمهوری اسلامی نسبت به وحدت در جهان اسلام چیست که دریافتم این اهتمام و برگزاری این کنفرانس برخلاف برخی دیدگاه ها جنبه سیاسی و استراتژیکی ندارد وجمهوری اسلامی جنبه الهی وحدت را در نظر دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این کنفرانس می تواند اتفاق بزرگی در زمینه ایجاد وحدت در بین مسلمانان باشد و من از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری این کنفرانس تقدیر می کنم./
۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: تقریب

ارسال نظرات