۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۴۲۲۲۷
امام جمعه تبریز:

خوی استکباری آمریکا نسبت به گذشته تغییری نکرده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: خوی استکباری و ضداسلامی ایالات متحده آمریکا نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به جابه‌جایی پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، اظهار داشت: این اقدام نشان از استیصال، درماندگی و ناتوانی این رژیم غاصب و کودک‌کش در مقابله با بیداری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی است.

وی با بیان این‌که طرح جدید آمریکایی صهیونیستی‌؛ تنها با هدف فرار از بحران و تأمین امنیت پایدار بوده است، خاطرنشان کرد: امروز ماهیت وجودی رژیم صهیونیستی به مخاطره جدی افتاده است، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ تا ۲۵ سال آینده اسمی از اسرائیل باقی نخواهد ماند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اقدام و اظهارات سخیف مقامات رژیم صهیونیستی تحقق وعده رهبر انقلاب را سرعت خواهد بخشید، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت؛ نقشه‌ای است که ترامپ با عملی ساختن آن می خواهد مصالحه کذایی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که ترامپ دستور آغاز انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس را داده است، افزود: این اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا با موضع‌گیری کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است، چراکه به زعم مقامات غربی یک دهن کجی آشکار به تمام تلاش‌های قبلی در راه نیل صلح فلسطین است.

وی با اشاره به این‌که رهبر فرزانه انقلاب این اقدام آمریکا را نوعی فرار به جلو و ناشی از عجز آنها در مقابل مسلمانان منطقه دانسته‌اند، تصریح کرد: آمریکا برای جبران شکست‌های خود در منطقه دست به هر کاری می‌زند، چنین مسائلی نشان می دهد که تنها راه مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها اتحاد مسلمانان و مقاومت است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مواضع اخیر آمریکا باید عیرتی برای همگان باشد، خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر ترامپ درس‌های مهم ولی تکراری برای افراد و کشورهایی دارد که هنوز به شیطان بزرگ امید دارند، خوی استکباری و ضداسلامی ایالات متحده آمریکا نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عاقبت وابستگان به آمریکا و رژیم صهیونیستی بهتر از دیکتاتورهای منطقه‌ای از جمله صدام نخواهد بود، اظهار داشت: مرگ دیکتاتور خائن یمن در روزهای اخیر که به سرنوشت صدام و قذافی دچار شد؛ نشان داد که عاقبت خوش‌خدمتی به آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی همان است.

وی ادامه داد: بعد از سقوط علی عبدالله و اخراج  از مملکت، دیکتاتور یمن سعی برای جبران اشتباهات در کنار مردم به صورت ظاهری داشت و با نقشه قبلی در پیش مردم  قرار گرفته بود ولی بعد از مدتی مشخص شد که این کار برای فتنه‌انگیزی و با هدایت عربستان سعودی بوده که در هر حال پس از اقدامات فتنه‌گری اخیر در شهر صنعا در آتش خشم مردم یمن سوخت و بعد از چند دهه ظلم و ستم به سزای عملش رسید.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت درگذشت مرحوم ریزعلی خاجوی معروف به دهقان فداکار اظهار داشت: تکمیل پروژه راه‌آهن میانه به تبریز مطالبه درستی است که سال‌ها مغفول مانده است؛ چطور می‌شود پروژه‌ای که قرار بود ۱۰ سال پیش تکمیل شود، هنوز آماده نیست و می‌گویند سال آینده هنوز یک فاز آماده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار رسیدگی استاندار آذربایجان‌شرقی نسبت به پروژه راه‌آهن تبریز به میانه شد و گفت: این کم لطفی‌ها از سوی وزارتخانه و مسؤولان ذیربط قابل قبول نیست، انتظار مردم منطقه برای تحقق وعده مسؤولان و افتتاح پروژه چه زمانی تمام خواهد شد.؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت و اظهار داشت: آن چیزی که دانشجو را موفق می‌کند، بصیرت و شناخت دشمن اصلی است، روز دانشجو یادآوری فداکاری دانشجویان در برابر توطئه غربی و شهادت سه دانشجوی پیرو خط راستین اسلام بوده است./935/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات