۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۲۸۹
مسؤول تأیید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه:

مسجد محور همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیروهای انقلابی است

سردار واثقی با اشاره به تاکید مقام رهبر انقلاب برای معطوف کردن همه فعالیت های فرهنگی در مساجد، گفت: راهبرد کلان فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی مسجد محور است و نیروهای انقلابی باید تمام فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را با محوریت مساجد انجام دهند.
همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل همایش نیروهای فعال انقلابی بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سردار قاسم واثقی، مسؤول تایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه کشور در تجمع نیروهای انقلابی و ولایی شهرستان بابل در مسجد شهید بهشتی این شهر با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، گفت: فرهنگ در هر جامعه شامل سه لایه درونی اعتقاد و مبانی و لایه میانی شامل ارزش ها و هنجارها و لایه بیرونی یعنی نمادها و رفتارها است.

وی افزود: لباس و نوع پوشش هر جامعه نماد بیرونی فرهنگ محسوب می شود اما برخی ها تنها لایه بیرونی فرهنگ را می بینند و آن را کل فرهنگ جامعه قلمداد می کنند.

مسؤول تایید محتوای نمایندگی ولی فقیه سپاه کشور کار فرهنگی تمیز و درست را تسری سه لایه فرهنگی به صورت برنامه ای در ذهن و دل افراد بیان کرد و اظهار داشت: انقلاب ما با داشتن سه مولفه مهم فرهنگی توانست یک تحول بزرگ را در سطح جامعه بیافریند و انسان هایی حامل ارزش های الهی و اسلامی را به جامعه تحویل دهد.

وی به دلایل فرهنگی بودن انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با مبنای اسلام و قرآن و بر اساس محتوای ارزش های دینی شکل گرفت و همین بس که مبدا و مقصد راهپیمایی ها علیه رژیم طاغوت، مساجد بود.

سردار واثقی رهبری یک مرجع عالی دینی را در انقلاب دیگر نشانه مهم فرهنگی بودن انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی نشر و گسترش احکام الهی و موازین اسلامی هم در سطح جامعه و هم در سراسر جهان بود.

وی افزود: بنیادی‌ترین ارزش در نظام جمهوری اسلامی فرهنگ اسلامی است و از این رو همه تصمیم‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و طراحی‌ها در حوزه‌های اقتصاد، امنیت و سیاست باید در مسیر فرهنگ اسلامی باشد.

مسوول گروه فرهنگی مرکز راهبردی سپاه پاسداران با اشاره به سایه سنگین نگاه ارزش محور در سیاست ها و تصمیم سازی های هر حکومت، گفت: برخی از حکومت های دنیا به ویژه کشورهای غربی ارزش های خود را در ذیل اقتصاد تعریف کرده اند اما در بین این کشورها ایالات متحده، امنیت را بنیادی ترین ارزش خود را پایه گذاری کرده است و همه چیز در این نظام بر محور امنیت قرار دارد.

وی یکی از مهمترین علت دشمنی غرب با نظام اسلامی را فرهنگ محوری جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی فرا مرزی است و نگرانی غرب از فراگیر شدن فرهنگ بازگشت و هویت شناسی در کشورهای اسلامی بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) است.

سردار واثقی با بررسی وضعیت فرهنگی کشور در برهه کنونی به برخی از آسیب های پیش رو در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: عدم انسجام در سه لایه فرهنگی، نداشتن راهبرد کلان آینده نگر و جامع از جمله آسیب های فرهنگی در کشور است و از این رو حصول به نتیجه مطلوب تنها با محور شدن مسجد به عنوان مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی میسر می شود.

وی با بیان این مطلب که مسجد دارای هویت مذهبی است، گفت: مساجد کاملا باید به صورت مردمی و بر اساس انگیزه های دینی و الهی و به صورت غیر رسمی اداره شود.

مسؤول تایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه کشور با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی دارای محتوای غیر رسمی اما جمهوری اسلامی رسمی است، اظهار داشت: فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری برای نیروهای انقلابی از جنس انقلاب اسلامی است و از این رو آن را به صورت علنی و برای تمام نیروهای دلسوز انقلاب صادر فرمودند.

وی با برشمردن گام ها در مسیر انقلاب برای رسیدن به اهداف آن، افزود: تعیین تصویر مسجد مطلوب، تصویر وضع موجود مسجد، راهبردهای اجرایی از وضع موجود به مطلوب نیاز یک برنامه مدون فرهنگی مورد انتظار مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت های فرهنگی در هر منطقه است.

سردار واثقی تاکید کرد: راهبرد کلان فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در جامعه اسلامی مسجد محور است و نیروهای انقلابی باید تمام فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را با محوریت مساجد انجام دهند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات