۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۴۲۳۷۶

چند خبر از طرح «پایيزه كتاب»

اعلام کتاب های پرفروش پاییزه کتاب، تمديد زمان اجراي طرح پائيزه كتاب در ۱۱ استان وکتابفروشی‌های اصفهان، قم و کاشان دارای بیشترین مراجعه کننده «طرح پاییزه کتاب» از عناوین اخبار طرح «پایيزه كتاب» هستند.
طرح پاییزه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعلام پرفروش‌های کتاب، تمديد زمان طرح، کتابفروشی‌های اصفهان، قم و کاشان بیشترین مراجعه کننده از عناوین اخبار طرح «پایيزه كتاب» هستند.  

اعلام پرفروش‌های پایيزه كتاب

با گذشت 16 روز از اجرای طرح «پایيزه كتاب» در ۸۲۵ كتابفروشی سراسر كشور، فروش كتاب از مرز ۴۶۰ هزار نسخه فراتر رفته است؛ اين در حالی است كه اين طرح در مراكز استان‌ها تا ۲۲ آذرماه و در شهرستان‌ها و 11 استان تا ۳۰ دی همچنان ادامه دارد و پيش‌بينی می‌شود با تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدی كتابفروشان، ميزان فروش كتاب بسيار بيشتر از ميزان ذكرشده خواهد شد.

پرفروش‌ترين كتاب‌ها

كتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نويسنده»،«سمفونی مردگان»، «پاييز فصل آخر سال است»، «يک عاشقانه آرام» و «سلام بر ابراهيم» پرفروش‌ترين كتاب‌های تاليفی اين طرح معرفی شدند. كتاب‌های «ملت عشق»، «جزء از كل»، «من پيش از تو»، «دختری كه رهايش كردی» و «پس از تو»، نيز پرفروش‌ترين كتاب‌ها در بخش كتاب‌های ترجمه‌ای هستند.

در بخش تاليف كتابی‌های كودک در طرح «پایيزه كتاب» كتاب‌های «قصه‌های كوچک برای بچه‌های كوچک»،«می‌می‌نی حالا تميزتريني»، «پنير داداش ماسته حرف می‌می‌‌نی راسته»، «می‌می‌نی چه دوست نازنينی» و  «می‌می‌نی يه عالمه شيرينی» به‌عنوان آثار پرفروش  معرفی شدند.

ازجمله پرفروش‌ترين آثار ترجمه شده در بخش كتاب‌های كودک  می‌توان از كتاب‌های «دنيای معركه‌ تام گيتس»، «شازده كوچولو»، «خانه درختی ۱۳ طبقه»، «بهانه‌های عالی و چيزهای خوب ديگر» و «همه چی محشر است (نسبتا)» نام برد.

پرفروش‌ترين نويسنده‌ها

از پرفروش‌ترين نويسنده‌های كتاب كودک در  دومين «پایيزه كتاب» می‌توان به نويسندگانی همچون ليز پيشون، اندی گريفيتس، شكوه قاسم‌نيا، عبدالرحمان صفارپور و تونی گراس اشاره كرد.

نويسندگانی همچون جوجو مويز، اليف شافاک، فئودورميخائيلوويچ،  برايان تريسی و هاروكی موراكامی نيز به‌عنوان پرفروش‌ترين نويسنده‌های كتاب‌های عمومی در طرح  «پایيزه كتاب» معرفی شدند.

ناشران پرفروش

مؤسسه انتشارات قديانی، نشر افق، نشر چشمه، هوپا و ققنوس در فهرست پرفروش‌ترين ناشران طرح  «پایيزه كتاب» قرار گرفته‌اند.

بنا بر تصميم كميته مديريت طرح «پاييزه كتاب»، مدت زمان اجرای اين طرح در مراكز استان‌های سيستان و بلوچستان، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام، كردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربايجان‌غربی، قزوين، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به كتابفروشی‌‌های مناطق كم برخوردار، مرزی و دور از مركز تا دوم دی ماه تمديد شد.

طرح «پایيزه كتاب» با شعار «هر ورقش دفتريست... » از دوم آذرماه  آغاز شده است. علاقه‌مندان و خريداران كتاب با همراه داشتن كارت ملی می‌توانند با مراجعه به كتابفروشی‌های عضو طرح از تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خريد كتاب در اين طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده كنند.

تمديد زمان اجراي طرح پائيزه كتاب در ۱۱ استان تا دوم دي ماه

بنا بر تصمیم کمیته مدیریت طرح پاییزه کتاب، مدت زمان اجرای این طرح در مراکز استان‌هایی که تعداد کتابفروشی‌های آنها کم و از لحاظ میزان فروش و تخصیص یارانه در طرح پائیزه و طرح‌های قبلی نتوانسته‌اند نسبت به جذب یارانه خود در بازه زمانی ۲۰ روزه اقدام کنند، تا ۲ دی‌ماه تمدید شد.

مدت زمان اجراي طرح پائيزه كتاب در مراكز استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام، كردستان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، قزوين، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به كتابفروشي‌های مناطق كم برخوردار، مرزي و دور از مركز تا دوم دي ماه تمديد شد.

 با گذشت دو هفته از اجراي طرح «پائيزه كتاب» كه با مشاركت ۸۲۵ كتاب‌فروشي از ۳۱ استان كشور در حال برگزاري است،  بيش از ۴۳۸ هزار نسخه كتاب از سوي ۱۸۶ هزار نفر خريداري شده است.

 علاقه‌مندان به كتاب مي‌توانند با استفاده از اپليكيشن «كتابفروشي»، كتابفروشي‌هاي سطح شهر كه عضو طرح پائيزه كتاب هستند را بر روي نقشه مشاهده كرده و بهترين مسير براي رسيدن به آن را پيدا كنند. همچنين اين اپليكيشن شماره تماس و آدرس تمامي كتابفروشي‌هاي داراي مجوز را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد و آنها را براي رسيدن به مقصد راهنمايي خواهد كرد.

طرح «پائيزه كتاب» با شعار «هر ورقش دفتريست... » از دوم آذرماه همزمان باچهارمين دوره  كتابگردي آغاز شده است. علاقه‌مندان و خريداران كتاب با همراه داشتن كارت ملي مي‌توانند با مراجعه به كتابفروشي‌هاي عضو طرح تا دوم دي ماه در شهرستان‌ها و مراكز استان‌هاي نام برده شده از تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدي خريد كتاب در اين طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده كنند.

کتابفروشی‌های اصفهان، قم و کاشان بیشترین مراجعه کننده «طرح پاییزه کتاب»

مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به افزایش استقبال از «طرح پاییزه کتاب» در مقایسه با سال گذشته گفت: با گذشت ۱۰ روز از شروع دومین «پاییزه کتاب»، ۴۰ درصد از یارانه این طرح، به پایان رسیده است.

مجید غلامی جلیسه، گفت: ما امسال وارد سومین سال اجرای طرح‌های حمایتی کتاب از کتابفروشی‌ها و خریداران شده‌ایم و هر چه جلوتر می‌رویم استقبال از این طرح‌ها بیشتر می‌شود.

جلیسه افزود: این طرح در حال حاضر در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و این جای خوشبختی دارد که تمرکز ما در تهران نیست بلکه ۸۰۰ کتابفروشی فعال در سراسر کشور از این طرح استفاده می‌کنند. در حال حاضر کتابفروشی‌های اصفهان، قم و کاشان بیشترین مراجعه کننده «طرح پاییزه کتاب» را داشته اند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب درباره افزایش میزان اعتبار کتابفروشی‌ها افزود: ما تلاش کردیم که در این دوره میزان یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی‌ها را بیشتر کنیم، اما هر چقدر میزان این اعتبار هم اضافه شود به علت استقبال مردم و کتابفروشی‌ها باز هم نمی‌توانیم به‌صورت کامل نیاز مخاطبان را برآورده کنیم.

 غلامی جلیسه درباره اثرات طرح پاییزه کتاب گفت: ما از شهرستان‌ها پیام‌های متعددی داشتیم که این طرح باعث شده است تا از تعطیلی کتابفروشی شهرشان جلوگیری شود، ولی به‌طور قطع این قبیل طرح‌ها یک مُسکن مقطعی است و برای حفظ کتابفروشی‌ها باید برنامه‌های بلندمدت را انجام داد.

 به گفته جلیسه، طرح پاییزه کتاب تا ۲۲ آذر در تهران و تا ۲ دی در شهرستان‌ها ادامه دارد، در این طرح، کتابفروشی‌های عضو طرح به مخاطبان خود ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف می‌دهند.

«طرح پاییزه کتاب» در ادامه طرح‌های تخفیفی برگزار می‌شود، این قبیل طرح‌ها که در فصل‌های مختلف سال برگزار می‌شود در قالب «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب»، «پاییزه کتاب» است و با گذشت نزدیک به سه سال از برگزاری آن، تا کنون ۳ میلیون جلد کتاب به فروش رفته است./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات