۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۳۸۹
باهنر در نشست خبری:

عملکرد اقتصادی دولت مورد رضایت مردم نیست

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم گفت: گزارش این ١٠٠ روز ابتدایی دولت دوازدهم با گزارش ١٠٠ روز پایانی دولت قبلی تفاوتی نداشت، هنوز مطالبات اقتصادی مردم كه رونق و اشتغال است برآورده نشد.
محمدرضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بعدازظهر امروز(١۸آذرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه كه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به روز دانشجو و اهمیت این روز اظهار داشت: وظیفه ای كه دانشجویان در تحولات جامعه دارند مهم است زیرا در به ثمر رسیدن تلاش های امام راحل اقدام دانشجویان بسیار تأثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: نسل جوان برای به ثمره رسیدن نهضت امام نقش مهمی داشتند ولی امروز از موسسات آموزش عالی راضی نیستیم زیرا فضای آزاد و نقدهای منصفانه درست هدایت نشده است و یا بعضی دانشجویان به این نتیجه رسیده اند  كه كاری به خیر و شر نداشته باشند، كسانی هم كه نمی توانند تحمل كنند نهایتا اقداماتی انجام می دهند كه به منافع ملی آسیب می رساند.

باهنر تاكید كرد: فضای امروز دانشگاه ها باید یك فضای آزاد، باشعور و درست برای جوانان باشد، البته این مسؤولیت ما نسل اول انقلاب است زیرا از این ظرفیت به خوبی استفاده نكردیم و نتوانستیم یك فضای مناسب را فراهم كنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  در خصوص زلزله اخیر غرب كشور یادآور شد: حادثه زلزله غرب كشور بسیار ناگوار بود و متاسفانه مدیریت واحدی بر امور مستقر نبود ولی باید این وجود؛ دولت، نیروهای نظامی و مردم در کمک رسانی سنگ تمام گذاشتند، در كمتر از ٧٢ ساعت موضوع امداد و نجات به اتمام رسید و كمك ها انجام شد، كمك مجدانه ای از سوی همه مردم و نهادهای مربوطه رخ داد كه جای تشكر دارد و این بدان معنا نیست كه مردم در آسایش هستند زیرا ضربه های عاطفی و جسمی هنوز وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ مبنی بر انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افزود: برخوردهای احساسی ترامپ تازه به قدرت رسیده همچون خوابی است كه سایر رییس جمهورهای آمریكا دیدند و هیچگاه تعبیر نشد است، این اقدام ترامپ كوبیدن ضربه به یك تابوت توخالی است، در آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و این اقدامات از بین رفتن این رژیم را به جلو می اندازد و رهبران اروپایی هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند.

باهنر در خصوص تشكیل حزب جدید برای جبهه مردمی انقلاب نیز ابراز داشت: جبهه مردمی برای وحدت اصولگراها اقداماتی انجام داده اند كه البته نقاط ضعفی هم داشته كه باید سریعا اصلاح شود، به طور كلی جبهه مردمی انقلاب یك حزب نیست و فقط می تواند یك حلقه وصل باشد، تلاش شد تصمیم گیری ها از پایین به بالا انجام شود كه در نهایت در عمل با مشكل روبرو شد؛ دوستان تلاش می كنند كه شورای مركزی را قوی كنند و سعی دارند عملكرد خوبی داشته باشند و با نخبگان هم مشورت هایی دارند.

وی در زمینه انتخابات آینده مجلس نیز خاطرنشان كرد: برای انتخابات مجلس هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است و ما هم علاقه ای نداریم از الان فضا انتخاباتی شود، امروز بیشتر مردم به دنبال پاسخ گرفتن برای مطالبات هستند و امید است مسؤولان بتوانند پاسخگو نیازهای مردم باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد حضور وزیرخارجه انگلیس در تهران گفت: ما از گفتگو و تعامل همیشه استقبال می كنیم به شرط آنكه طرفین شأن همدیگر را حفظ كنند و توقعات غیرمعمولی نداشته باشند، اینكه كسی بخواهد وارد خط قرمزها شود قطعا مذاكره باطل می شود، اگر مسائلی  مبهم باشد می توانند بیایند و پاسخ بگیرند ولی اگر قصد دخالت داشته باشند وارد خط قرمز می شوند، مذاكره با ایران نباید در حیطه دخالت باشد زیرا زمان این كارها گذشته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح كرد: برخی به دنبال هزینه تراشی برای نظام هستند، اگر قرار كسی متهم شود باید عادلانه باشد، متاسفانه احساس می شود اقایان دست به یكسری رفتار می زنند كه بیایند آنها را بگیرند، این رفتار نیاز به بررسی درست دارد.

وی درباره احتمال تشكیل حزب جدید در اصول گراها گفت: برای تشكیل حزب جدید در اصولگرا تا به حال با بنده صحبتی نشده است، لازمه استمرار و دفاع از استقلال نظام حضور چند حزب قدرتمند و فراگیر است، احزابی كه امروز شكل می گیرند مشكلی ندارد اما قراری برای تشكیل حزب با بنده نشده است.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی درباره تعامل احزاب نیز خاطرنشان كرد: اگر چند رییس فتنه گر را كنار بگذاریم جریان ها باید با هم گفتگو كنند با وجود اختلاف نظرها یكسری اتفاق نظرها هم وجود دارد و گاهی راه حل ها هم باهم مشترك است.

وی در مورد كناره گرفتن جهانگیری برای رسیدن به ریاست جمهوری در سال ١٤٠٠ افزود: در خصوص این موضوع چیزی نمی دانم ولی می دانم اختیارات آقای جهانگیری در عمل كم شده است و با وجود دستیاران سیاسی و اقتصادی رییس جمهور كمی اختیار ایشان محدودتر شده كه البته همین موضوع گمان زنی ها را به وجود آورده است.

باهنر در مورد حكم امروز خاوری و اقدامات بی اثر در مورد سایر مجرمین اقتصادی را اینگونه توضیح داد:  تلاش های زیادی شد در مورد آقای خاوری انجام شد تا از طریق پلیس بین المللی دستگیر شود، پرونده های اقتصادی دانه درشت در كشور زیاد است و هرچند وقت یكبار یكی از این افراد نمود پیدا می كند.

وی ادامه داد: یكسری رفتارها باید فرآیندی و برنامه ریزی شده باشد از این رو بانك مركزی در این چند ساله خوب عمل كرده است، برای نمونه در مقابله با چك های برگشتی یا كارهای دیگر بانك مركزی خوب عمل كرده است، البته فراموش نشود كه این اقدامات كافی نیست.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به خبرگزاری رسا در خصوص عملكرد دولت دوازدهم در صدروزه اول كار خود تصریح كرد: گزارش این ١٠٠ روز ابتدایی دولت دوازدهم با گزارش ١٠٠ روز پایانی دولت قبلی تفاوتی نداشت، روند حركت ها باید سریع تر باشد و مطالبات باید در متن باقی مانده و به حاشیه نرود ولی حس ما هنوز این است كه مطالبات اقتصادی مردم كه رونق و اشتغال است برآورده نشد.

وی ادامه داد: خیلی از شهروندان و خانوارهای ما درگیر مسأله اشتغال و رونق اقتصادی هستند و كمتر خانه ای پیدا می شود كه بیكار تحصیل كرده ای در آن نباشد، این گزارش و عملكرد اقتصادی به مزاج مردم خوش نیامد، البته كارهای پیشران اقتصادی در حال انجام است، برای نمونه چنانچه بخش مسكن راه بیفتد قطعا مردم وارد اشتغال بخش عمده ای از اقتصاد كشور می شوند.

باهنر در پایان گفت: پروژه های عمرانی نیز بخش دیگر كار دولت است و بسیاری از این پروژه ها امروز به بخش خصوصی واگذار می شود، اما گاز و نفت به عنوان پیشران اقتصادی تا زمانی كه فعال نشود اقتصاد ما تكان نمی خورد، كسانی كه می خواهند وارد دانشگاه شوند بدانند كه بخش عمده ای از رشته های تحصیلی ما بازار كار ندارد بنابراین دانشجویان ما بدانند كه چه رشته ای می خواهند انتخاب كنند، متاسفانه تعدادی از رشته های دانشگاهی كه وجود دارد تا ده سال آینده هم بازار كار ندارد./٨١٦/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات