۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۲۶۱۰
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

مصوبات امروز فراکسیون روحانیت/ اعضای فراکسیون با مراجع تقلید دیدار می کنند

حجت الاسلام پژمانفر با تشریح مصوبات امروز فراکسیون روحانیت، از دیدار اعضای این فراکسیون با مراجع تقلید در هفته های آینده خبر داد.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به مصوبات جلسه امروز فراکسیون متبوع خود، گفت: در ارتباط با حواشی پیش آمده اخیر و جسارت به ساحت مرجعیت، اعضای فراکسیون روحانیت تصمیم گرفتند با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از مرجعیت محترم اعلام کنند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه این فراکسیون در آینده برای دیدار با برخی از مراجع عظام، گفت: قرار شد در هفته‌های آینده اعضای فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی به شهر قم سفر کرده و با برخی از مراجع عظام داشته باشند.

وی در ادامه با پرداختن به موضوع اهمال دولت در اجرای قانون «امر به معروف و نهی از منکر» اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت بعد از ابلاغ چندین ساله قانون امر به معروف و نهی از منکر که برآمده از هشتمین اصل قانون اساسی است به این موضوع بی‌توجهی مطلق می‌کند، فراکسیون روحانیت تصمیم گرفته است این موضوع را در ذیل ماده 236 پیگیری کند.

حجت الاسلام پژمان‌فر اضافه کرد: با توجه اینکه عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی دولت محرز شده است، قرار شد ابتدا از اعضای فراکسیون روحانیت و سپس از سایر وکلای ملت امضا جمع‌آوری شده و موضوع اهمال دولت به قوه قضائیه ارجاع شود.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که سه بار دولت در موارد مختلف اجرای قوانین مصوب را مورد غفلت قرار دهد، زمینه استیضاح خود را فراهم کرده و اختیار این استیضاح به نمایندگان ملت سپرده می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: فراکسیون روحانیت مجلس شورای همانند تمام مسلمانان به موضوع اظهارات ترامپ در اسرائیلی خواندن قدس شریف واکنش نشان داده و در روز دوشنبه (20 آذر) موضع خود را درباره این مسأله از طریق «بیانیه» اعلام خواهد کرد./
۸۵۶/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات