۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۴۲۶۴۷
آیت الله طه محمدی:

اکثر منکرات ناشی از عدم آگاهی افراد است

آیت الله طه محمدی گفت: متاسفانه ما در زمینه امر به معروف آن طور که باید اقدامات مناسبی را انجام نداده ایم و فقط تمرکز خود را در حوزه نهی از منکر قرار داده ایم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به امر به معروف در جامعه گفت: دلیل آن که در کشور مظاهر منکر زیاد شده است را باید در عدم توجه مسوولان به امر به معروف جست و جو کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تمام تلاش مسوولان صرف اجرای نهی از منکر شده است در صورتی که در دین اسلام امر به معروف و انجام کار نیک مقدم بر نهی از منکر عنوان شده است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: انجام کار زشت در هر دین و منطقی ناپسند شمرده می شود حتی افرادی که مرتکب منکر می شوند نیز از زشتی عمل خود آگاه هستند.

وی امر به معروف را دعوت به انجام کار پسندیده عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما در زمینه امر به معروف آن طور که باید اقدامات مناسبی را انجام نداده ایم و فقط تمرکز خود را در حوزه نهی از منکر قرار داده ایم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به وظایف آمران امر به معروف نیز اشاره کرد و گقت: افرادی که به ترویج امر به معروف در جامعه مشغول هستند باید ابتدا در خانواده و نزدیکان خودشان مشغول به اصلاح منکرات و تبلیغ کارهای نیک باشند.

وی یکی از راه های مهم امر به معروف را تذکر زبانی دانست و گفت: اکثر منکراتی که اتفاق می افتد ناشی از عدم آگاهی و نبود تذکرات زبانی برای جلوگیری از انجام آن عمل زشت بوده است.

آیت الله طه محمدی تبلیغ نحوه پوشش مناسب را یکی از مصادیق امر به معروف توصیف کرد و گفت: لباس های تنگ از نمونه های منکراتی است که در جامعه رواج پیدا کرده است و برای رفع آن باید مردم را با زیان های این نوع پوشش که انواع مریضی ها را به همراه می آورد آشنا کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و تذکرات رهبری در این زمینه گفت: باید در این عرصه افرادی را تربیت کنیم که درد مردم را درک کنند و برای رفع آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه همدان توجه به مساله دین را یکی دیگر از عناوین امر به معروف دانست و گفت: اگر شخصی واقعا درد دین را داشته باشد با دیدن منکرات نمی تواند آرام بماند و در تلاش برای رفع آن وارد میدان عمل می شود.

وی گفت: عامل اصلی منکر عدم توجه به معروف است و زمانی که توانستیم در عرصه امر به معروف فعال باشیم می توان انتظار داشت که منکر از بین خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان جلوگیری از ایجاد زمینه فساد را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: باید دستگاه های متولی به دنبال اجرای ازدواج آسان بین جوانان باشند و موارد مورد نیاز برای ایجاد یک زندگی را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی جوانان برای تشکیل زندگی مشترک مسایل اقتصادی و در راس آن نبود کار است در حالی که طبق آمار های موجود بسیاری از کارمندان دولت مجرد هستند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات