۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۴۲۶۵۶
آیت‌الله ری شهری:

تلاش برای شبیه اهل بیت شدن زمینه ساز سعادت انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مومنان حقیقی واجد همه ارزش‌های اعتقادی و عملی هستند، گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو شبیه شدن بیشتر انسان به اهل بیت(ع) است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره بقره که در مصلای بزرگ این آستان مقدس برگزار شد، گفت: فلاح در آیات قرآن کریم کامیابی و سعادت در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد در دنیا و آخرت سعادتمند شود باید از طریق عوامل آن به مقصد برسد، ابراز کرد: عوامل اصلی فلاح و سعادت براساس آیات الهی ایمان، تقوا و احسان است.

آیت الله محمد ری شهری با اشاره به عوامل فرعی فلاح، ابراز کرد: عوامل فرعی فلاح ریشه در امور اصلی آن دارد بر همین اساس ایمان، تقوا و عمل صالح از شاخصه‌های مهم در وجود انسان سعادتمند به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به آیه 15 سوره حجرات، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید: هر انسان مومن و با تقوایی سعادتمند است؛ این آیه اشاره به مومنان واقعی دارد چنین افرادی فارغ از هر گونه شک و تردیدی به قیامت و پیامبر(ص) ایمان دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از نشانه‌های مومن حقیقی آن است که آنان با جان و مالشان در راه رضای خداوند تلاش می‌کنند، این افراد در ایمانشان راستگو هستند. از دیگر شاخصه‌های انسان مومن نماز و انفاق است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین تکیه گاه اهل یقین، خداوند متعال است، گفت: خداوند در سوره لقمان می‌فرماید: قرآن کتاب هدایت برای نیکوکاران است؛ نیکوکاران مفلحون هستند این افراد با تمام توان در راه کسب رضای الهی تلاش می‌کنند و خداوند نیز براساس  آیات قرآن کریم راه‌های رسیدن به مقصد را به آنان نشان می‌دهد چرا که خداوند با نیکوکاران است.

آیت ‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: انسان‌های صالح صابر نیز هستند و هرگز لجبازی نمی‌کنند، کسانی که می‌گویند حرف مرد یکی است این سخن نوعی لجاجت است زیرا امام راحل در این زمینه می‌فرمایند: حرف مرد دو تا است چرا که اگر کسی متوجه اشتباهش شود از سخنی که بیان کرده باز می‌گردد و لجبازی نمی‌کند؛ انسان لجباز نیکوکار نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: لجبازی از شاخصه‌های مهم ابوجهل بود، انسان نیکوکار هرگز در برابر حق لجبازی نمی‌کند.

استاد اخلاق در ادامه تصریح کرد: روایت است که اگر مومن عمل خیری را به خوبی انجام دهد خداوند ثواب و پاداش آن را مضاعف عطا می‌کند؛ انسان هنگامی که برای رضای خداوند کاری انجام می‌دهد باید خوب و کامل انجام دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مومنان حقیقی واجد همه ارزش‌های اعتقادی و عملی هستند، خاطرنشان کرد: انسان اگر می‌خواهد در قله ایمان و احسان قرار بگیرد باید همه ویژگی‌های انسان مومن را کسب کند، سعادت دنیا و آخرت در گرو شبیه شدن بیشتر به اهل بیت(ع) است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات