۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۷۱۱
آیت‌الله ری شهری:

وجود اساتید حوزوی در دانشگاه تحولی بزرگ در نظام آموزشی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وجود اساتید حوزوی در دانشگاه‌ها امری لازم و ضروری است، گفت: دانشگاه اسلامی زمانی محقق می‌شود که علم به همراه معنویت در دانشگاه‌ها تدریس شود.
ری شهری ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار نخبگان مدال آور المپیاد ریاضی فیزیک کانون نخبگان دانش پژوهان نخبه، گفت: علم قدرت است اگر کسی به آن برسد قدرت تهاجمی پیدا می‌کند و اگر به آن دست نیابد مورد هجوم قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز بسیاری از مشکلات مسلمانان آن است که مورد هجمه علمی دشمن قرار گرفته‌اند بنابراین نخبه پروری از کارهای بسیار ارزنده و مفید است اما باید به این نکته توجه داشت که نخبه پروری علمی باید در کنار نخبه پروری عملی قرار بگیرد تا برای نظام کارساز باشد.

آیت الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه علم بدون معنویت در خدمت دشمنان انسانیت قرار می‌گیرد، ابراز کرد: علمی که توام با معنویت نباشد در خدمت مستکبرانی همچون آمریکا و انگلیس قرار می‌گیرد تا از جامعه بشری به عنوان برده بهره ببرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عمده بدبختی جوامع بشری ثمره علم بدون معنویت است، گفت: در زمینه علمی به هر میزان در کشور تلاش شود باز هم کم است.

این مفسر قرآن کریم وجود اساتید حوزوی در دانشگاه‌ها را امری بسیار لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: امروز آموزش عالی برخی از کشورها با بهره گیری از کشیشان مسیحی به عنوان استاد دانشگاه دانشجویان را به دین مسیحیت سوق می‌دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: دانشگاه اسلامی زمانی محقق می‌شود که علم به همراه معنویت در دانشگاه‌ها تدریس شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات