۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۷۸۲
امام جمعه تنکابن:

تقویت مراکز حوزوی بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است

امام جمعه تنکابن بر ضرورت تقویت و گسترش مدارس علمیه در جامعه تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و مبانی ارزشی به کار گرفته اند یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان تقویت مراکز حوزوی است.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، امام جمعه تنکابن امروز در جمع طلاب خواهر شهرستان شیرود به نقش مهم طلاب در رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزویان همواره پیشگامان حفظ و گسترش ارزش های دینی در جامعه بوده اند.

وی با بیان این که امروز دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به دین و ارزش های انقلاب استفاده می کنند، افزود: طلاب و حوزویان تنها قشری هستند که می توانند با استدلال مناسب با هجمه های فکری، اعتقادی و فرهنگی دشمن مقابله کنند.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که مبانی دینی ما در طول تاریخ همواره مورد هجمه های گسترده دشمنان قرار داشته است، خاطرنشان کرد: این علمای دین بودند که با روشنگری های به موقع خود مانع تحقق توطئه های دشمن علیه دین شدند.

حفظ دین و ارزش های الهی از اوجب واجبات است

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که امروز حفظ دین و ارزش های الهی از اوجب واجبات است، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز نشر و گسترش مفاهیم الهی در جامعه رسالت سنگینی در حفظ دین عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کردند و لحظه ای نیز از رسالت های مهم خود غافل نبودند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز حوزویان همان رسالتی که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ عهده دار آن بودند.

حوزه های علمیه بیشترین خدمت را به دین انجام دادند

امام جمعه تنکابن با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ با تربیت و پرورش طلاب خدمت بسیار ارزشمندی به اسلام ناب کردند، گفت: جامعه اسلامی برای حفظ و گسترش دین در ادوار مختلف نیازمند متخصصان، حامیان و پشتیبانان دلسوز است که این وظیفه مهم را حوزویان به بهترین شکل انجام دادند.

رشد و گسترش امروز حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به این که دشمنان در دوره های مختلف تلاش کردند تا مسیر را برای فعالیت حوزویان ناامن کنند، افزود: اما با نگاهی گذار به تاریخ در خواهیم یافت عالمان بزرگ دینی ما با تحمل مصائب و مشکلات بسیاری توانستند ضمن حفظ دین برای تقویت و گسترش آن در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بزرگان دینی ما در شرایط بسیار سخت و غیر قابل تصوری به تحصیل علوم دینی پرداختند، گفت: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایط و بسترهای لازم برای تحصیل طلاب کاملاً فراهم است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مدارس علمیه ما از امکانات بسیار مناسبی برای تحصیل طلاب برخوردار است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت نگاه ویژه مراجع دینی و همچنین حمایت های مقام معظم رهبری امروز خواهران نیز می توانند به راحتی در مقاطع مختلف حوزوی به تحصیل علم بپردازند.

حجت اسلام پوراکبر با اشاره به این که در گذشته این امکانات و شرایط برای بانوان جامعه فراهم نبود، افزود: اما امروز می بینیم به طور میانگین در شهرهای بزرگ استان حداقل یک مدرسه علمیه خواهران برای تحصیل بانوان وجود دارد و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

توجه طلاب به مسائل اخلاقی در کنار علم آموزی

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده تنها برای کسب علم دین بهره گیرند، گفت: طلاب همچنین در کنار علم آموزی به تهذیب نفس و مسائل اخلاقی نیز باید توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که طلاب باید بدانند علم و تقوا دو بال برای رشد و تعالی طلاب حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: امروز باید در مدارس علمیه ما در کنار توجه به مباحث علمی، اخلاق نیز باید به عنوان یکی از برنامه های محوری مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه تنکابن با اشاره به این که امروز بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه اسلامی را بانوان تشکیل می دهند، افزود: جامعه بانوان کشور نیازمند افرادی است که بتواند به زبان آنها مسائل دینی و احکام اسلامی را تبیین و تشریح کند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران مراکز ارزشمندی برای تربیت و پرورش مادران متدین و مؤمنه برای آینده نظام اسلامی است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها برای تقویت و توسعه این مراکز مهم دینی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه خواهران ظرفیت های بسیار مناسبی برای تربیت بانوانی توانمند، متعهد و انقلابی برای آینده کشور است، خاطرنشان کرد: این بانوان مؤمنه می توانند الگویی ارزشمند و برازنده برای نیمی از جامعه باشند.

تقویت مراکز حوزوی بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت و گسترش مدارس علمیه در جامعه تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و مبانی ارزشی به کار گرفتند یکی بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان تقویت مراکز حوزوی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: همچنین مازندران به دلیل دارا بودن نعمات خدادادی از دریا گرفته تا جنگل ها و توریستی بودن، بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد، اما مشاهده می کنیم که مردم استان همچنان اصالت خود را حفظ کرده اند.

وی با بیان این که امروز در حوزه فرهنگی نیاز به نیروهای آتش به اختیار داریم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ظلم، فساد، نابرابری و آدم کشی در بشریت به اوج رسیده و جاهلیت مدرن بیداد می کند، گسترش مبانی دینی و اخلاقی در جوامع بشری یک ضرورت مهم است.

امام جمعه تنکابن ادامه داد: در حال حاضر مهمترین وظیفه حوزه های علمیه تربیت مشاوران اسلامی به صورت پایه ای و اساسی است تا بتوان معضلات اخلاقی و خانوادگی که هر روز به شکلی ظهور پیدا می کند را به صورت اساسی ریشه یابی و حل کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات