۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۲۸۷۴
روزنامه یمنی بررسی کرد:

نقش اقدامات ترامپ در نزدیک کردن ملت‌های اسلامی به محور مقاومت

روزنامه یمنی در یادداشتی با تاکید بر اینکه مساله قدس ملت‎های عربی را به آغوش محور مقاومت بازگرداند، گفت: محور آمریکایی یا مجبور به انصراف از زیاده خواهی خود در فلسطین و منطقه است یا با گزینه نظامی جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.
تظاهرات در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری «یمن پرس» در یادداشتی با عنوان «ترامپ، ملت‌های عرب را به آغوش مقاومت بازگرداند»، به موضوع تغییر موازنه قوای منطقه و تاثیر آن بر مساله فلسطین و تغییر نظم نوین جهانی پرداخت.

در این یادداشت آمده است: آمریکا از اتفاقات موسوم به بهار عربی در سال 2011 برای بازگشت به راس نظام بین المللی استفاده کرد که البته بیش‌تر از پنج سال دوام نیاورد.

رژیم‌های کودن، نقشه کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا مربوط به قبل از سال 2010 درباره نظامی بین المللی را پذیرفتند که در آن کشورهای «میانه رو» مقابل کشورهای «ممانعت» قرار گرفتند و رژیم‌های کودن و مزدور عربی هم پذیرفتند نظامی سرشار از درگیری بین شیعه و سنی شکل بگیرد که عربستان و امارات بزرگ‌ترین مهره های بازی آن طی پنج سال اخیر بودند.

آمریکا در این پنج سال در مقایسه با چند دهه قبل توانست پول‌های هنگفت زیادی را به جیب بزند آن هم از طریق فروش سلاح که دغدغه این کشور است از همین رو پول‌هایی که از شیخ‌نشین‌ها به بهانه سرمایه گذاری، سپرده گذاری و غیره به آمریکا تزریق شد آمریکا را در راس این نظام بین المللی نگاه داشت.

اما شکست حمله به یمن و تازه‌‍‌ترین آن فتنه صنعا، شکست مزدوران داخلی  این کشور، شکست داعش در عراق و تکمیل آزادسازی سوریه و ثبات لبنان موجب افزایش اقتدار جبهه مقاومت در منطقه شد تا نقش خود را با اقتدار در تکمیل حلقه‌های پیروزی ملت‌های آزاده و انقلابی ایفا کند.

درباره یمن به دلیل اهمیت ژئوپلیتیک این کشور برای جبهه مقاومت و به منظور تغییر موازنه‌ها دشمن متجاوز سعودی-اماراتی و امریکایی در یمن تسلیم راه حل سیاسی شده و مذاکرات ژنو، کویت و عمان را به راه انداخت.

اما برخی رهبران حزب کنگره مردمی عمومی در داخل یمن با دریافت حمایت‌های مالی مامور شدند  با هماهنگی رهبران این حزب که در ریاض و قاهره مقیم بوده و حامی تجاوز سعودی‌ها هستند مانع پیشرفت مذاکرات شوند این در حالی است که رهبران این حزب در داخل یمن ادعا می‌کردند که با جریان‌های ملی علیه تجاوز سعودی همراه هستند.

در جریان حوادث 30 نوامبر 2017  نقاب از چهره علی عبدالله صالح، رییس حزب کنگره مردمی عمومی یمن کنار رفته و این شبه نظامیان، علنی با کشورهای متجاوز علیه یمن همدستی کردند چهره‌ای که خیلی زود در نظر انصار الله برملا شد و آتش توطئه ها با مرگ سرکرده خائن آنها خاموش شد و به دنبال آن مواضع و آرمان‌های جدیدی بروز یافت که جریان‌های ملی در یمن را حول خود بسیج کرد.

اخیرا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت این اقدام در راستای واکنش به شکست نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدورانشان از بین حکام مزدور شیخ نشین‌ها بوده است جون نقشه آنها که موسوم به خاورمیانه بزرگ است و می‌خواهد رژیم صهیونیستی را کشور مرجع در منطقه قرار بدهد ناکام ماند.

اقدام دولت آمریکا در شناساندن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گامی در راستای بی نیاز شدن حضور و نقش متحدانشان از بین حکام شیخ نشین ها در منطقه و نقش آنها در رهبری کشورهای عربی و اسلامی بوده است؛ آمریکا و دولت جدید آن بر تکروی برای پیشبرد تصمیم خود در حمایت از رژیم صهیونیستی بزرگ اصرار داد صهیونیست که مشرف به دریای مدیترانه و مسلط بر دریای سرخ است و ید طولایی در سیطره بر سیناء، مصر، لبنان، سوریه، عراق، یمن و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد.

این تصمیم و تصمیم‌های قبل آن که ملت‌های عربی آن را ناشگون خوانده و نشانه اراده خبیث آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستی کشورهای عربی مزدور با آمریکا قلمداد کردند مورد محکومیت کشورهای عربی و مسلمان آزاده قرار گرفت و میلیون‌ها نفر را در پایتخت‌ها و شهرهای کشورهای عربی و اسلامی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها کشاند و این امر بارقه امیدی برای یکپارچگی امت اسلامی است.

تصمیم آمریکا ملت‌های عرب را بیدار و بکپارچه کرد و از همین رو علاوه بر شهرهای فلسطینی پایتخت‌هاو  شهرهای کشورهای عربی نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود که در محکومیت تصمیم آمریکا برگزار شد و امت اسلامی در یمن، لبنان، عراق، سوریه و در دیگر کشورهای عربی و اسلامی را در دفاع از جبهه مقاومت متحد کرد.

تصمیم احمقانه ترامپ نقاب از چهره کشورهای به اصطلاح میانه رو برداشته و آنها را کاملا در برابر ملت‌های عربی و اسلامی به عنوان رژیم‌های همدست با پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی رسوا کرد، رژیم هایی که شرافت امت اسلامی را که با مساله فلسطین گره خورد است خدشه دار کردند.

در مقابل کشورهای ممانعه یعنی جبهه مقاومت و در راس آن انصار الله در یمن، حزب الله در لبنان و ایران تنها پرچم دار واقعی و معتبر قضیه امت عربی و اسلامی  قدرت پیدا کردند آن هم نه صرفا در بعد سیاسی بلکه در بعد نظامی هم این چنین هستند  و این یعنی ما در برابر موج سهمگینی قرار داریم که اذهان ملت‌های منطقه را بیدار خواهد کرد و بار دیگر به گونه ای شکل می‌دهد که همه تلاش‌های رسانه‌های دروغ پرداز کشورهای میانه رو بخصوص بلندگوهای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آن عربستان را از بین می‌برد، رسانه‌هایی که همواره تحت عناوین طائفه ای یا سیاسی و امنیتی درصدد القای چهره نادرست از مقاومت و ایجاد مقاومت هراسی در بین ملت‌ها هستند.

یکپارچگی مواضع ملت های اسلامی و کشیده شدن آنها به آغوش مقاومت

حالا افکار عمومی جدید در حال شکل گیری است افکار عمومی که از لحاظ سیاسی بسیار حائز اهمیت است و به دستاوردهای متعددی در زمینه‌های مختلف منجر می‌شود که به نفع ملت‌های عربی و مسلمان آزاده و جبهه مقاومت عربی-اسلامی است.

از نظر رژیم‌های مزدور در منطقه عربی و اسلامی و همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شمرده می‌شود در حالی که موضع جبهه مقاومت در منطقه این است که تصمیم ترامپ حماقتی آمریکایی-صهیونیستی است که بدون سنجش عواقب آن اتخاذ شده و نفعی نخواهد داشت به گونه‌‍ای که جای هیچ تردیدی نمی‌گذارد که کشورهای بزرگ در نظام بین المللی کنونی و بخصوص آمریکا خواهان صلح و برقراری آن در منطقه نیستند.

جبهه مقاومت تصمیم ترامپ را به سخره گرفتن مقدسات امت اسلامی و پایمال شدن جانفشانی‌ها و خون‌های عرب‌ها و مسلمانانی می داند که چشم به آزادی و استقلال از زیر سلطه گری آمریکا و رژیم صهیونیستی دوخته و مخالف ادامه موجودیت رژیم های مزدور و بقای آنها در کشورهایشان هستند.

جبهه مقاومت و ملت‌های عربی و اسلامی طرفدار آن با رفع تردیدهایشان درباره مقاصد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی صلح و امنیت جهانی در پی بروز خشم و انزجار خود پیش به سوی گزینه مقاومت مردمی مسلحانه و استفاده از زور خواهند رفت.

در مقابل رسانه‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم‌هایی نظیر عربستان و امارات برای تحریف وقایع و شایعه پراکنی و دروغ پردازی بکارگرفتند اما حالا در نتیجه افکار عمومی تشکیل شده علیه سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های مزدور رسانه‌های زیادی برای مقابله با خصومت علیه ملت های عربی و اسلامی آزاده روی کار آمده که با قدرت به نقش خود در روشن کردن حقایق پنهان و برملا کردن دروغ ادعاهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات درباره جبهه مقاومت عمل می کنند  به گونه‌ای که با انتقال درست وقایع به افکار عمومی به مسائل امت آزاده اسلامی خدمت می‌کنند.

آمریکا مجبور به مذاکره با مقاومت خواهد شد

اما از بعد سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های مزدور تصمیم خواهند گرفت به سمت مذاکرات سیاسی با جبهه مقاومت بازگردند اما این امر منوط به پذیرش شرط عموم ملت‌های عربی در انصراف از تصمیم آمریکا درباره قدس است چون این تصمیم از پشت خنجر زدن و خیانت از سوی رژیم‌های عربی مزدوری است که پشت سر آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و اگر این تصمیم لغو نشود اولین کسانی که مجازات می‌شوند همین رژیم چ‌های عربی هستند.

از جمله مجازات‌ها از هم پاشیدن ائتلاف‌های نزد قدرت‌های بزرگ و مزدوران آنها و در عوض تشکیل ائتلاف‌های تازه جایگزینی از قدرت‌های در حال رشد بین المللی و تشکیل ائتلاف‌هایی بین محورهای مقاومت ملت‌های عربی و اسلامی است که قدرت‌های استکباری سر تعظیم در برابر آنها فرود آورده و دیدگاه، تصمیم‌ها و آرمان‌های مشروع آنها را در راستای حفظ آزادی و استقلالشان می پذیرند.

گزینه نظامی از روی میز مقاومت حذف نمی شود

گزینه‌های غیر صلح آمیز نیز روی میز خواهد بود و اگر گزینه‌ها و تصمیم‌های سیاسی مسالمت آمیز افاقه نکرد گزینه‌های زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر لحظه امکان جنگ نظامی جبهه مقاومت با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود وجود دار، توسل به اقدامات تحریک آمیز و تسلط بر راه‌های بازرگانی و دریایی در دریاهای منطقه خلیج (فارس)  و مسیری که از اقیانوس هند تا دریای عرب و دریای سفید کشیده می‌شود و گزینه‌های بسیار دیگری هم مطرح است.

نظام بین المللی که آمریکا با استفاده از دست پرورده‌های خود یعنی رژیم و رژیم‌های مزدور عربی درصدد ادامه موجودیت آن است از تک قطبی بودن در حال تبدیل به چند  قطبی شدن است و از همین رو رژیم صهیونیستی باید دست از زیاده خواهی‌های نامشروع خود بردارد و برخی حکام عرب نیز باید به آغوش کشورهای مقاوم عربی بازگردند چراکه قدرت‌های در حال رشد در منطقه با پشتیبانی ملت ها واقعیت جدیدی را تحمیل خواهند کرد و اتفاقات کنونی منطقه مقدمه تثبیت این واقعیت جدید است./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات